וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגולטור האירופי מאשים את הבנקים הגרמנים: לא מסרו פירוט של אחזקות האג"ח הממשלתיות

סוכנויות הידיעות

26.7.2010 / 12:13

רגולטור הבנקאות האירופי, ארנו ווסן: 6 מתוך 14 הבנקים הגרמנים שנבדקו לא מסרו פירוט של אחזקותיהם



רגולטור הבנקאות האירופי האשים היום את גרמניה בניסיון להימנע מפרסום הפרטים המלאים על אחזקות האג"ח הממשלתיות של הבנקים במדינה, במסגרת בדיקות העמידות שנערכו למגזר הבנקאות באירופה - כך אמר היום מזכ"ל הוועדה לפיקוח על הבנקים באירופה (cebs), ארנו ווסן, בראיון ל"פייננשל טיימס".



"הסכמנו עם כל רשויות הפיקוח המדיניות כי הבנקים שעליהם הן מפקחות יחשפו את הסיכונים הקשורים לאג"ח ממשלתיות בכל בנק ובנק", אמר ווסן, רגולטור הבנקאות האירופי. עם זאת, אמר ווסן, 6 מתוך 14 הבנקים הגרמנים שנכללו בבדיקות העמידות - דויטשה בנק, פוסטבנק, היפו ריל אסטייט, dz, wgz ולנדסבנק ברלין - לא דיווחו על אחזקות האג"ח הממשלתיות שלהם.



אנליסטים שהתראיינו ל"פייננשל טיימס" העריכו כי חוסר הסכמתם של הבנקים הגרמנים לחשוף את אחזקותיהם תחזק את חששות המשקיעים כי הם מנסים להסתיר את היקף החשיפה שלהם לכלכלות אירופיות שנמצאות במשבר כמו יוון וספרד. הרגולטורים הגרמנים טענו מצדם כי הם אינם יכולים, מתוקף סמכותם החוקית, לאלץ בנקים לחשוף פרטים אלה, אולם בנקאי גרמני אמר ל"פייננשל טיימס" כי "היה דיון בגרמניה בנוגע לפרסום האחזקות, ובשלב מסוים אמרו לבנקים שהם חייבים לפרסם את הנתונים, אך בסוף ויתרו על הדרישה".



ווסן לא הסכים לפרט מדוע להערכתו הבנקים הגרמנים סירבו לפרט את אחזקותיהם, אך אמר כי ימשיך לדרוש את הפרטים. "הסכמנו שהפרטים האלה ייחשפו. זה אחד מהנושאים שבכוונתנו להמשיך לחקור. בכוונתנו לדבר עם הרגולטורים בגרמניה", אמר ווסן.



בסוך השבוע הודיעה ועדת הפיקוח על הבנקים באירופה כי 7 מתוך 91 הבנקים ב-27 מדינות האיחוד האירופי שנבדקו במסגרת מבחני העמידות של הבנקים באירופה נכשלו במבחנים. חמישה מהבנקים שנכשלו במבחנים הם מספרד, אם כי מדובר בבנקי חיסכון קטנים יחסית, ואילו הבנקים המרכזיים של ספרד, סנטנדר ו-bbva עמדו במבחנים. בגרמניה, כל 14 הבנקים שנבדקו עמדו במבחני העמידות למעט בנק המשכנתאות הגרמני היפו ריל אסטייט, שעליו נאלצה להשתלט ממשלת גרמניה עקב המשבר הפיננסי. בנק אחד מיוון נכשל אף הוא במבחנים.



שבעת הבנקים שנכשלו יידרשו במצטבר לגייס הון נוסף בהיקף של כ-3.5 מיליארד יורו כדי להבטיח את יכולתם להתמודד עם החרפה של המשבר הכלכלי - כך מסרה ועדת הפיקוח על הבנקים. הסכום נמוך באופן ניכר מתחזיות האנליסטים אשר צפו כי בנקים שנכשלו במבחנים יידרשו לגייס 90-30 מיליארד יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully