וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי קרן המטבע הבינלאומית מבקרים ביוון על מנת לבחון התקדמות תוכנית הצנע

סוכנויות הידיעות

26.7.2010 / 16:30

חמישה מתוך ששת הבנקים היווניים עברו את מבחני העמידות שתוצאותיהם פורסמו ביום שישי האחרון



נציגי קרן המטבע הבינלאומית (imf) פתחו היום בביקור רשמי ביוון, אשר נועד לבחון את התקדמות תוכנית הצנע במדינה, לפני מתן השלב הבא של חבילת הסיוע, וזאת על רקע שביתת נהגי משאיות במדינה.



במהלך הביקור בן השבועיים ייפגשו נציגי קרן המטבע והאיחוד האירופי עם שר האוצר של יוון, יורגוס פפאקונסטנטינו, כמו גם עם בכירים בממשלה הממונים על התקציב.







"המטרה העיקרית שלנו היא לפתור את בעיות התקציב והחוב של יוון לטווח קצר ולטווח ארוך, ולהבטיח את יישום התוכנית", אמר אתמול סרווס דרוס, הנציג הבכיר מטעם האיחוד האירופי, בראיון לעיתון "קטימריני". דרוס אמר כי הוא צופה שכלכלת יוון תרשום נסיגה של 4% בחודשים הקרובים, אך אמר כי המצב צפוי להשתפר ברבעון השני של 2011.



תוכנית הצנע שקבעה ממשלת יוון נועדה לצמצם את הגירעון העצום, שעמד בשנה שעברה על 13.6% מהתמ"ג, ואשר דירדר את אמינותה בשווקים הפיננסיים ועורר חששות לגבי הידרדרותן האפשרית של מדינות נוספות בגוש היורו לסף חדלות פירעון. התוכנית היתה גם אחד התנאים לתוכנית החילוץ של האיחוד האירופי וקרן המטבע.



ביום שישי פורסמו תוצאותיהם של מבחני העמידות שנערכו ל-91 בנקים ביבשת אירופה, במטרה לבחון את חסינותם בפני תרחישים כלכליים שונים. חמישה מתוך ששת הבנקים היוונים עברו את המבחנים בהצלחה. פפאקונסטנטינו אמר כי התוצאות הן "חיוביות, ומראות שהמערכת הבנקאית של יוון מסוגלת להתמודד אפילו בתרחישים הגרועים ביותר של מבחן העמידות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully