וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי פתח בחקירה נגד יבמ בגין ניצול לרעה של מעמדה המוביל בשוק המיינפריים

סוכנויות הידיעות

26.7.2010 / 18:22

יבמ: "אין ממש בטענות; החקירה חלק מקמפיין שמנהלת נגדנו חברת מיקרוסופט"



הנציבות האירופית הודיעה היום באופן רשמי על פתיחת חקירה נגד , חברת שירותי המחשוב הגדולה בעולם, בגין חשד כי החברה ניצלה לרעה את מעמדה המוביל בשוק המחשבים המרכזיים (mainframe), דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



החקירה נפתחה בעקבות תלונות שהגישו שתי חברות תוכנה וכוללת למעשה שתי חקירות נפרדות, מסרה הנציבות האירופית בהודעה שפירסמה היום. יבמ מסרה בתגובה כי החקירה נובעת מקמפיין שמנהלות נגדה קבוצת חברות מתחרות, ובראשן ענקית התוכנה מיקרוסופט, וכי הטענות שהועלו נגדה חסרות בסיס.



הנציבות, אשר אחראית על אכיפת חוקי ההגבלים העסקיים ב-27 מדינות האיחוד האירופי, הטילה בעבר קנסות כבדים על חברות שניצלו את מעמדן המוביל בשוק כדי לפגוע במתחרות, ובכלל זה קנס שיא בסך 1.06 מיליארד יורו (1.37 מיליארד דולר) שהוטל בשנה שעברה על ענקית השבבים אינטל. מיקרוסופט יישבה בשבוע שעבר אישומי הפרת חוקי ההגבלים העסקיים שהגיש נגדה האיחוד האירופי בגין דפדפן האינטרנט אקספלורר, ושילמה בעבר לאיחוד קנסות בסכום כולל של 1.68 מיליארד יורו.



"הנציבות מודאגת מהאפשרות כי יבמ התנהלה באופן שפגע בתחרות מתוך מטרה להשתלט על שוק שירותי התחזוקה", נאמר בהודעה שפירסמה היום הנציבות האירופית, "במיוחד על ידי הגבלה או עיכוב הגישה לחלקי חילוף שיבמ היא המקור היחיד שלהם".



החקירה הראשונה של האיחוד האירופי נגד יבמ נפתחה בעקבות תלונות של ספקיות התוכנה t3 טכנולוג'יס וטורבו הרקולס, הנוגעות לניסיונות יבמ לקשור בין חומרת מיינפריים למערכת ההפעלה שלה, מסרה הנציבות. החקירה השנייה קשורה לתלונות כי יבמ הפלתה לרעה ספקיות מתחרות בשוק שירותי התחזוקה למחשבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully