וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסור בעגלים לשחיטה צפוי לייקר את הבשר הטרי לקראת ראש השנה ב-15%

עמירם כהן

26.7.2010 / 18:39

המחסור הזמני נובע מחידוש יצוא עגלים מישראל לעזה



מחסור זמני בעגלים לשחיטה צפוי לייקר את הבשר הטרי לצרכן לקראת ראש השנה בשיעור של כ-15%, כך לדברי מנכ"ל ארגון מגדלי בקר לבשר חיים דיין. המחסור לדבריו, הוא תוצאת הסגר שהוטל בשנה האחרונה על רצועת עזה, שהביא לכך שיבואני העגלים מאוסטרליה הקטינו במהלך החודשים האחרונים את ההזמנות למשלוחים חדשים.



העגלים המיובאים מאוסטרליה נמסרים לפיטום למשקים חקלאיים בישראל, בעיקר במושבים, ולאחר שמגיעים למשקל האופטימלי הם נשלחים לשחיטה.



סוחרי הבשר ברצועה רוכשים בישראל עשרות אלפי עגלים בשנה, בעיקר לקראת החגים המוסלמיים עיד אל פיטר וראמדאן. הביטול הפתאומי של הסגר בעקבות המשט הטורקי, הביא לחידוש מיידי של יצוא עגלים מישראל לעזה בקצב של 300 לחודש, שבעקבותיו נוצר מחיסור זמני בעגלים לשחיטה בישראל.



המחסור הזמני, אומר דיין צפוי לגרום לעליית מחירים בשבועות הקרובים. להערכתו המחסור יסתיים לאחר חג עיד אל פיטר, החל השנה בסמיכות רבה לראש השנה: "הביקוש המוגבר לבשר טרי ואיכותי לקראת ראש השנה בצירוף הביקוש לבשר בחג המוסלמי, עשויים להביא לעליית מחירים של 15%", כדבריו.



יצוין כי מהלך החודשים האחרונים התייקר גם הבשר הקפוא המיובא לישראל ממדינות דרום אמריקה ובעיקר מארגנטינה, בשל מכסות יצוא ועליית מכסים שהטילה ארגנטינה על יצוא בשר קפוא למדינות זרות.



עוד אמר דיין כי מגדלי העגלים הפסידו מיליוני שקלים בחודשים שלפני ביטול הסגר, לאחר שנוצרו במשקי הפיטום עודפי עגלים שהיו מיועדים לייצוא לרצועת הזה, אך לא ניתן היה להכניס אותם לרצועה והחקלאים נאלצו למכור אותם לשחיטה במחירי הפסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully