וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובו של התיאבון לסיכונים מפיל את הדולר

נמרוד הלפרן

26.7.2010 / 20:28

המטבע האמריקאי נחלש ב-0.6% מול היורו והין. הליש"ט מעל ל-1.55 דולר לליש"ט בראשונה זה שלושה חודשים. היורו על סף 1.3 דולר

הדולר, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, נחלש מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם לרמתו הנמוכה ביותר מאז שלהי חודש אפריל לאחר שנתונים טובים מהצפוי על שוק הדיור האמריקאי שפורסמו היום הגבירו את תיאבון המשקיעים לסיכונים.

היורו מתחזק זה היום השלישי ברציפות מול הדולר, ומתקרב לרמה של 1.3 דולר ליורו, על רקע התוצאות החיוביות של מבחני העמידות לבנקים באירופה. המטבע האירופי מוסיף 0.7% מול הדולר לרמה של 1.2995 דולר ליורו. היורו לא חצה את רמת 1.3 דולר ליורו מאז ראשית חודש מאי.

הליש"ט מתחזק מול הדולר ב-0.5% לרמה של 1.5498 דולר לליש"ט, לאחר שמוקדם יותר כבר עלה לרמה של 1.552 דולר לליש"ט - רמתו הגבוהה ביותר מאז ה-15 באפריל. הין היפני מוסיף 0.6% מול הדולר לשער של 86.915 ין לדולר. הפרנק השווייצי מתחזק ב-0.6% מול הדולר לרמה של 1.048 פרנק לדולר.

מדד הדולר של ICE, העוקב אחרי שער הדולר מול המטבעות של שש שותפות סחר גדולות של ארה"ב - בהן היורו, הין והליש"ט - יורד ב-0.5% לרמה של 82.08 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר במונחי סגירה מאז שלהי חודש אפריל, ומחק בכך את כל העליות שרשם בעקבות ההחרפה במשבר החוב האירופי.

מכירות בתים חדשים בארה"ב, אשר צללו בחודש מאי לרמה הנמוכה מעולם, זינקו בחודש יוני ב-23.6% לקצב מכירות שנתי של 330 אלף בתים, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. העלייה היתה חדה באופן ניכר מתחזיות הכלכלנים אשר צפו קצב מכירות שנתי של 316 אלף בתים בחודש שעבר. עם זאת, מכירות בתים חדשים עדיין נמוכות ב-16.7% לעומת חודש יוני 2009. המחיר הציוני של בתים קיימים בארה"ב ירד בשנה החולפת ב-0.6% לרמה של 213,400 דולר.

משרד המסחר תיקן כלפי מטה את נתוני המכירות של חודש מאי לנפילה של 36.7% לקצב שנתי של 267 אלף בתים - הנמוך מעולם - לעומת ירידה של 32.7% לקצב שנתי של 300 אלף בתים שעליה דווח במקור.

התחזקות היורו מול הדולר נרשמת לאחר שוועדת הפיקוח על הבנקים באירופה (CEBS) מסרה ביום שישי כי שבעה מתוך 91 הבנקים ב-20 מדינות האיחוד האירופי שנבדקו במסגרת מבחני העמידות של הבנקים באירופה נכשלו במבחנים. חמישה מהבנקים שנכשלו במבחנים הם מספרד, אם כי מדובר בבנקי חיסכון קטנים יחסית, ואילו הבנקים המרכזיים של ספרד, סנטנדר ו-BBVA עמדו במבחנים. בגרמניה, כל 14 הבנקים שנבדקו עמדו במבחני העמידות למעט בנק המשכנתאות הגרמני היפו ריל אסטייט, שעליו נאלצה להשתלט ממשלת גרמניה עקב המשבר הפיננסי. בנק אחד מיוון אף הוא נכשל במבחנים.

שבעה הבנקים שנכשלו יידרשו במצטבר לגייס הון נוסף בהיקף של כ-3.5 מיליארד יורו (4.5 מיליארד דולר) כדי להבטיח את יכולתם להתמודד עם החרפה של המשבר הכלכלי - כך מסרה ועדת הפיקוח על הבנקים. מספר הבנקים שנכשלו במבחנים כמו גם הסכום שהבנקים הללו יידרשו לגייס היה נמוך באופן ניכר מהתחזיות אשר צפו כי עשרה בנקים ייכשלו, וכי הם יידרשו לגייס במצטבר סכום של עשרות מיליארדי יורו.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר
  • יורו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully