וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על התמלוגים: תשובה שכר את רם כספי; נובל - את צבי אגמון

מאת אבי בר-אלי

27.7.2010 / 6:49

המועד החדש לפרסום מסקנות ועדת ששינסקי לבחינת היקף התמלוגים שישלמו חברות הגז למדינה - סוף אוקטובר



>> המלצות ועדת ששינסקי לבחינת המדיניות הפסיקאלית בתחום אוצרות הטבע יוגשו לשר האוצר ב-31 באוקטובר - כך הודיעה אתמול הוועדה. קבלת עמדות הציבור לקראת פרסום ההמלצות תיעשה עד 25 באוגוסט, כאשר הוועדה תפרסם מסקנות ביניים עד מחצית ספטמבר. לאחר פרסום הביניים, יינתנו לציבור שלושה שבועות למסור את הערותיו למסקנות בכתב, ובידי הוועדה תישמר הזכות לזימון כמה מהמגיבים להתייחס לטיוטה בעל פה.

לפני כחודש פנתה הוועדה לציבור להגשת הערותיו לקראת גיבוש המדיניות החדשה, אך הקציבה לכך פרק זמן של שבועיים בלבד. בעקבות פניות רבות העניקה הוועדה אורכה כפולה להגשת ההערות, עד 22 ביולי, וכעת הוארך גם מועד זה בחודש. ברקע דחייה זו עמדו פניות של חברות חיפושי הגז והנפט, תוך שהן מבהירות כי במידה שלא ייענו, יפנו לבג"ץ.



לטענת הגופים המקצועיים שליוו את החברות, מדובר בנושא מורכב וסבוך, בעל היבטים מרחיקי לכת, הדרוש בלימוד חומר בישראל ובחו"ל, וכן בזמן עבודה והתארגנות ממושכים. עוד ציינו כי ההוראות החלות על גופי ממשל מחייבות עריכת שימוע ציבורי, בייחוד כאשר עומדת לכאורה שאלה של פגיעה בזכויות יסוד.



אתמול הגישו חברי וועדת ששינסקי לשר האוצר, יובל שטייניץ, בקשה רשמית לדחיית לוח הזמנים של עבודת הוועדה. זאת, לאחר שהתברר כי המועד המקורי להגשת ההמלצות, שנקבע ל-15 באוגוסט, אינו ריאלי. חברי הוועדה ציינו כי כדי לשמור על האיזון שבין הנסיבות הדחופות לבין קיומו של שימוע ציבורי אפקטיבי, יש לדחות את מועד הגשת המלצות הוועדה. באוצר ציינו כי לוח הזמנים המקורי של תיקוני החקיקה, אם יידרשו כאלה, לא ייפגע מהותית - שכן הכנסת יוצאת לפגרת קיץ עד אוקטובר.



בתוך כך, מתגברות חברות חיפושי הגז את מערכיהן לקראת המאבק לשינוי שיעור התמלוגים והמיסוי מתגליות הנפט. ל-themarker נודע כי קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה שכרה את שירותיהם של עורכי הדין רם כספי ויאיר כספי כדי לייצגה בפני וועדת ששינסקי. משרדו של כספי, מבכירי הפרקליטים בישראל, מייצג מעת לעת כמה מעסקי דלק, ובאחרונה ליווה את דלק בסכסוך שבין הפניקס לאקסלנס. שותפתה האמריקאית של דלק, חברת נובל אנרג'י, שכרה את שירותיו של עו"ד צבי אגמון, מהבכירים בתחומי האנרגיה וההגבלים, ואחיו של מנכ"ל דלק רכב, גיל אגמון. כמו כן, תיוצג נובל גם בידי עו"ד דן הכהן, המוביל עבור שותפות ים-תטיס ותמר את המשאים ומתנים למכירת הגז הטבעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully