וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי דירות חדשות ביבנה עולים - ומתקרבים לראשל"צ ולרחובות

מאת רנית נחום-הלוי

27.7.2010 / 6:49

במינהל מקרקעי ישראל הביעו בעבר תקווה כי יבנה תהיה אלטרנטיבה זולה יותר לשכנותיה. מחירי הדירות בעיר עלו מ-185 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור ב-2008 ל-322 אלף שקל



>> לאחר שמחירי דירות ארבעה חדרים בערים כמו ראשון לציון, רחובות ובאר יעקב הגיעו לרמות של 1.1-1.4 מיליון שקל, גם שוק הנדל"ן ביבנה מדביק את הפער ורושם רמות מחירים כאלה. במינהל מקרקעי ישראל הביעו בעבר תקווה כי העיר תהיה אלטרנטיבה זולה יותר לשכנותיה שמדרום לתל אביב, אך מסקר מחירים שנערך על ידי חברת אלדר עולה כי דירת ארבעה חדרים מוצעת במחיר התחלתי של 1.2 מיליון שקל.

לאחר שנים ארוכות שבהן לא נבנו דירות חדשות בעיר, ב-2008 החל המינהל לשווק את מתחם יבנה הירוקה בדרום העיר. עד היום שווקו קרקעות לבנייה של כ-1,600 מתוך 2,700 דירות, והמכרזים ב-2010 מראים עליות מחירים בעשרות אחוזים לעומת המחירים שהיו ב-2008. בעוד שב-2008 נמכרה קרקע ליחידת דיור לפי כ-185 אלף שקל, במארס 2010 נמכרה קרקע ליחידת דיור לפי כ-322 אלף שקל.



עליות מחירי הקרקע באים לידי ביטוי גם במחירי הדירות. חברת האחים בוסקילה, המקימה את פרויקט ספייס, מציעה דירת ארבעה חדרים בשטח של 118 מ"ר תמורת 1.24 מיליון שקל; פרץ בוני הנגב מציעה דירה בשטח של 103 מ"ר בפרויקט גרין ואלי תמורת 1.2 מיליון שקל; חברת מבנים ונתיבים, הבונה פרויקט של 104 דירות, משווקת דירת ארבעה חדרים תמורת 1.25 מיליון שקל; וחברת עיוש רפאל משווקת את פרויקט עיר גנים לפי 1.25 מיליון שקל לדירת ארבעה חדרים. עד לפני שנתיים ניתן היה לרכוש במתחם דירת ארבעה חדרים לפי כ-1.05 מיליון שקל בממוצע.



ליאת ישראלי, מנכ"לית ושותפה בחברת אמבסדור ישראל המשווקת את הפרויקט של חברת מבנים ונתיבים, מעריכה כי המחירים ביבנה ימשיכו לעלות. "בגלל המכרזים האחרונים מחירי קרקע עלו ביותר מ-100 אלף שקל ליחידה ביחס למכרז הראשון מה שהוביל לעליית מחירי והתאמתן בפרויקטים הקיימים. להערכתנו צפויה עליית מחירים נוספת של כ-5% בשנה".



"המחירים הגבוהים הם פועל יוצא של התייקרות הערים הסמוכות בשפלה, שכבר הגיעו לממוצעים של עד 1.5 מיליון שקל לדירת ארבעה חדרים", מסביר צביקה ברונפן, סמנכ"ל השיווק בחברת אלדר. "לרוכשי דירות המעוניינים להישאר ולהשתקע בשפלה, כבר אין הרבה אלטרנטיבות היות שגם רחובות ובאר יעקב כבר עוברות את תג המחיר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully