וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חייבים אייפון

מאת רותי לוי

27.7.2010 / 6:49

שליש ממכשירי הסלולר הנמכרים בישראל למגזר הפרטי הם בעלי מסך מגע, מעריכים בשוק הסלולר. את הבהלה למסכי המגע מוביל אייפון של אפל, אך השוק מציע עוד כמה אלטרנטיבות. בדקנו בעזרת אתר WiseBuy שישה מכשירים חדשים ובולטים בתחום, ומצאנו כי סמסונג גלקסי S הוא המתחרה הא



>> מקורות בענף הסלולר מעריכים כי מתוך כלל המכירות של מכשירי הסלולר בישראל למגזר הפרטי - כשליש הם מכשירים עם מסכי מגע. כשהושק האייפון הראשון, ביוני 2007, עוד היה קשה להרגיל את האצבעות לתקתק בעדינות על מסך המגע. אך למי שגילה כמה קל לדפדף באלבום התמונות הדיגיטלי, לשלוח מייל ולקרוא מסמכים בכף היד, קשה לדמיין איך במכשיר הסלולר הרגיל הוא הסתדר עם מקש אחד לארבעה תווים ויותר.



אחד היתרונות העיקריים במסכי מגע בטלפונים סלולריים הוא היכולת לייצר ממשק דינמי שאינו דורש למידה של מכלול הפונקציות במספר מוגבל של מקשים קבועים. בנוסף, בהיעדר מקשים, המכשיר מותאם למסך גדול יותר, מה שמשפר את חוויית הגלישה הסלולרית באמצעות הצגת דפי אינטרנט מלאים ומעבר נוח בין אפליקציות.

הטלפונים הסלולריים המתקדמים, ובפרט אלה עם מסכי המגע, אינם רק טלפון ואמצעי גלישה - הם כלי התקשרות ואמצעי בידור במארז אחד, שנכנס לכיס וכולל מצלמה עתירת פיקסלים, נגני מוסיקה ובדרך כלל גם מקלט gps. כדי לאפשר זאת הם זקוקים לסוללה חזקה יותר וממשק נוח ואינטואיטיבי לתפעול.



"למרות הפופולריות העצומה שלהם, מסכי המגע עדיין לא מתאימים לכל אחד", אומר שלומי עמיצור, עורך wisebuy. "לאנשי עסקים ואנשים המרבים להקליד נוח יותר להשתמש במקלדת פיסית, שמאפשרת הקלדה מהירה". עם זאת, לעתים קיימים מכשירים שנותנים את שני הפתרונות, ובדרך כלל הם עדיפים. לדברי עמיצור, בקרוב אמור לצאת מכשיר בלאקברי (השמועות מצביעות על הדגם 9800 slider) שיכלול מקלדת בסלייד קדמי, מסך מגע וממשק חדש לחלוטין, שיקרוץ לאלה שמחוברים למייל הארגוני באינפוזיה, אבל חושקים במסך מגע טרנדי ונוח לתפעול.



האייפון הראשון של אפל בישר מהפכה והציב את מסכי המגע כמצרך חובה כמעט בתחרות הסמארטפונים. המסך של האייפון החדש, אייפון 4, שטרם נחת באזור החיוג שלנו, מחזיק ברזולוציה הגבוהה ביותר בשוק (640x960). על המסך הזה כתב הבלוגיסט ג'ושוע טופולסקי בבלוג engadget: "המסך באמת שערורייתי - פשוט אי אפשר להבחין בפיקסלים עליו. אנחנו לא מגזימים כשאנחנו אומרים שזה המסך הסלולרי הטוב ביותר שראינו אי פעם". הממשק של האייפון היה ונותר הפשוט, האינטואיטיבי והנוח ביותר לתפעול.



עם זאת, שוק הסלולר מציע כמה אלטרנטיבות לאייפון. בכתבה זו בדקנו כמה מהמכשירים הבולטים והחדשים בתחום. בדיקת המכשירים נעשתה על ידי מומחי אתר wisebuy, המדריך לקניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה באמצעות מדריכי קנייה, סקירות והשוואות מחירים. הציון שוקלל מרמות הביצועים מבחינת איכות הקול והשמע (15% מהציון); נוחות השימוש (35% מהציון); יישומי מולטימדיה (10% ו-20% במכשירים מכווני מולטימדיה); גלישה וסינכרון (20% ו-10% במכשירים מכווני מולטימדיה), משך פעולת סוללה (10%) ועמידות (10%).



המקלדת - במכשיר עם מסך מגע חשוב במיוחד שהמקלדת הווירטואלית תהיה נוחה ושתגיב במדויק למגע. אם המכשיר כולל גם מקלדת נשלפת, כדאי להתנסות בה ולבדוק את גודל המקשים, ההפרדה ביניהם ונוחות המעבר בין השפות.



רזולוציה - צפיפות הפיקסלים במסך קובעת את חדותו ואת הקריאות של טקסטים קטנים. הרזולוציה הפופולרית כיום למסכי 3.7 אינטש ומעלה היא 800x480.



מכונת מולטימדיה



samsung i9000 galaxy s



>> המכשיר יצא לשוק במארס 2010 וסומן מיד כאחד ממכשירי האנדרואיד החזקים. עם מפרט מנקר עיניים ובעיקר עם מסך amoled super, הטכנולוגיה החדשה והמבטיחה של סמסונג, הוא נהפך למכשיר מדובר ונחשק.



המפרט כולל מסך מגע בגודל 4 אינטש עם רזולוציה של 480x800, צילום וידיאו ב-hd, מקלט gps, חיישני תנועה וקרבה, רדיו fm וזיכרון פנימי בנפח 8/16gb עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס.



בעד: ב-wisebuy מציינים כי מסך המולטי-מגע הוא ללא ספק הטוב ביותר שיצא להם לראות עד כה, מבחינת איכות הצפייה והצבעים. בנוסף, המכשיר מגיב במדויק ובאופן מיידי לכל נגיעה. בנוסף, יש לו פעולה מהירה מאוד גם בריבוי משימות, צילום וידיאו ברזולוציה גבוהה, ואורך חיי סוללה מרשים.



נגד: המסך דוהה בשמש, אין תמיכה בפלאש וכרגע עדיין אין תמיכה מספקת בעברית.



שורה תחתונה: חוויית עבודה ומולטימדיה מצוינת.



נמסר לבדיקה באדיבות gadgeteam



amoled - טכנולוגיה חדשה של מסכים, שנותנים חוויית צפייה עדיפה על פני מסכי ה-tft הוותיקים בזכות הבהירות והניגודיות הגבוהות וגם צורכים פחות חשמל.



מכלול תכונות מוצלח



htc desire



>> המכשיר של htc הגיע לישראל חודשים מועטים לאחר השקתו בעולם, וממוצב בשורה הראשונה של מכשירי האנדרואיד המתקדמים.



במכשיר זיכרון פנימי 512mb, הניתן להרחבה באמצעות כרטיס מיקרו sd לעד 32gb. מסך המגע הוא מסך amoled קפסיטיבי בגודל 3.7 אינטש, עם רזולוציה של 800x480.



בעד: עם משקל של 135 גרם ופחות מ-12 מ"מ עובי, המימדים והאחיזה טובים ואיכות הבנייה טובה. המסך גדול ואיכותי, הגלישה באינטרנט מעולה ואיכות צילום טובה. מהירות התגובה והפעולה של המכשיר טובה מאוד, וגם בפתיחה של 15 יישומים המכשיר המשיך לעבוד בהתלהבות וללא קושי.



נגד: איכות צילום וידיאו בינונית, דיוק מסך-המגע לא מושלם והמסך מתכהה באור שמש. בהאזנה למוזיקה הרמקול מאכזב. כמו כן, בשימוש אינטנסיבי התקשינו להשיג יום עבודה מלא עם סוללת המכשיר.



שורה תחתונה: סמארטפון מולטימדיה מצוין ומהיר, בעל מסך גדול וחד המאפשר גלישה מהירה והתאמה אישית ברמה גבוהה. למי שמוכן להתרגל לחיי הסוללה הבינוניים, צפויה הנאה מרובה.



נמסר לבדיקה באדיבות gomobile



קפסיטיבי - בניגוד למסכים רזיסטיביים, הדורשים הפעלת לחץ ואינם מסתפקים בנגיעה, אך מאפשרים שימוש מדויק ותומכים בזיהוי כתב-יד - מסכים קפסיטיביים הם מהירים ונוחים יותר, מגיבים לנגיעה קלה ולרוב גם תומכים במולטי-מגע.



למשתמשים מתקדמים



nokia n900



>> נוקיה n900 הוא סמארטפון שונה ולא שגרתי. המפרט כולל מסך מגע רזיסטיבי בגודל 3.5 אינטש, ברזולוציה של 800x480, תקשורת בדור 3.5 עם מהירות הורדה של עד 10.2 mbps, זיכרון מובנה בנפח 32gb והרחבה לעד 16gb נוספים בכרטיס זיכרון. למכשיר מקלדת מלאה נשלפת.



בעד: מסך גדול ואיכותי, גלישה מצוינת, נפח אחסון פנימי נדיב, מערכת הפעלה עשירה וקלה ללימוד וגם מקלדת פיסית נוחה.



נגד: המכשיר גדול וכבד (181 גרם) ותפעולו במצב אופקי בלבד הגיוני ומתאים לרוב היישומים, אך במקרים של שימוש מזדמן, טוב היה לו ניתנה אפשרות לתפעול במצב האנכי המוכר. במכשיר אין mms וסרטוני הוידיאו מקרטעים. למערכת ההפעלה maemo, שמכשיר ה-n900 הוא היחידי בעולם שמריץ אותה, זמינים כיום כמה עשרות יישומים בלבד והחיסרון מורגש.



שורה תחתונה: נועד למשתמשים מתקדמים שמוכנים לחרוג מעדר האייפונים והבלאקברים העסקיים. לאלה הוא יעניק מערכת הפעלה מהנה ופתוחה, יכולות גלישה מצוינות וחוויית מולטימדיה טובה. רק כדאי לקחת בחשבון את ממדיו הגדולים ואת העובדה שהוא הדגם היחיד שמריץ את מערכת ההפעלה maemo.



נמסר לבדיקה באדיבות gomobile



לחובבי מוסיקה



nokia x6



>> מכשיר המגע החדש של נוקיה מהווה שלב נוסף בתהליך האבולוציה האטי שעובר על מכשירי המגע של נוקיה. מדובר בטלפון סלולרי ממוקד מולטימדיה, עם זיכרון פנימי בנפח 16/8/32 לבחירת המשתמש. המסך בגודל 3.2 אינטש וברזולוציה של 360x640.



ב-wisebuy מציינים שמסך המגע הקפסיטיבי ששולב במכשיר משנה לטובה את התחושה בתפעול המכשיר ומשפר את נוחותו, אבל איכות ההרכבה הירודה פוגעת ברושם הכללי שמותיר המכשיר.



בעד: מסך מגע קפסיטיבי, מקלדת וירטואלית נוחה, רמקולים איכותיים, נגן מוסיקה מתקדם, יציאת tv ודפדפן מהיר תומך פלאש.



נגד: הממשק משעמם - המעברים בין התפריטים סתמיים וחסרי אנימציה, ונראה כי הוא עדיין לא מותאם במלואו למסכי מגע. המסך צר מדי והתחושה היא שקשה לדייק בלחיצה.



שורה תחתונה: כמכשיר מוסיקה הוא ממלא את תפקידו נאמנה; לא בטוח שזה יספיק לו כדי להתחרות מול מכשירי המגע האחרים והמתקדמים בשוק.



נמסר לבדיקה באדיבות tikcom



לשימוש עסקי



motorola milestone



>> המכשיר שהחזיר את מוטורולה למפה אחרי שנים של חוסר רלוונטיות, עורר עניין רב וזכה לנתוני מכירות גבוהים בעולם.



המפרט כולל מסך מולטי-מגע בגודל 3.7 אינטש ברזולוציה של 480x854, זיכרון בנפח 133mb עם אפשרות להרחבה לעד 32gb, חיישני תנועה וקרבה, וכמובן את מערכת ההפעלה google android בגרסה 2.1.



ב-wisebuy מדווחים שבעוד שעל התוכנה כמעט ואין תלונות, החומרה של המיילסטון אינה מושלמת - המקלדת לא מספיק נוחה והמצלמה ממוצעת, ובעיקר המעבד אינו מאפשר ביצועים מהירים באמת כמו דגמים מתחרים.



בעד: מסך מצוין, צילום וידיאו ברזולוציה גבוהה, גלישה מצוינת ברשת.



נגד: המכשיר כבד (165 גרם) ואינו נוח לאחיזה בשימוש ממושך, מקשי המקלדת שטוחים כמעט לגמרי וצמודים זה לזה ללא הפרדה מספקת, מהירות הפעולה לא אופטימלית, אין רדיו, ובנוסף קיימת הצטברות מסיבית של טביעות אצבע על הזגוגית הקדמית של המכשיר.



שורה תחתונה: עם המראה הספרטני שלו והמקלדת הנשלפת, המיילסטון יתאים לאנשי עסקים ולמרבים להקליד שמוכנים להסתגל למקלדת; מי שמעדיפים מהירות פעולה ומשקל קל יותר ומסתפקים במקלדת וירטואלית, ימצאו את מבוקשים בנקסוס וואן או ב-desire ובמכשירים אחרים.



לצעירים חובבי צילום ווידיאו



sony ericson vivaz



>> מכשיר מגע קומפקטי, שתכונת הדגל שלו היא המצלמה, עם 8 מגה פיקסל וצילום וידיאו ב-hd. למעשה, זהו הסלולרי הראשון בישראל שנמכר על ידי מפעילות הסלולר עם תכונה זו.



המפרט כולל מסך מגע בגודל 3.2 אינטש וברזולוציה של 360x640, תקשורת בדור 3.5 עם קצב גלישה של 10.2mbps, רדיו fm וחיישן תנועה. המכשיר מעוצב בסגנון צעיר, עם גימור שחור-כחול מבריק ובקווים מתעגלים.



בעד: ב-wisebuy מציינים כי זהו מכשיר קטן וקל במיוחד, עם איכות תצוגה טובה וצילום וידיאו hd איכותי. בשימוש סטנדרטי, שכלל שיחות, צילום וגלישה ברשת, חלפו יומיים וחצי לפני שהסוללה התרוקנה.



נגד: מסך רזיסטיבי ומעט קטן שאינו תומך במולטי מגע. הרמקול החיצוני היחיד מאכזב עם צליל שטוח ועוצמה נמוכה, הוא לא מספיק להאזנה למוסיקה. ממשק התפעול מבולבל ולא אחיד, הגלילה מתבצעת לפעמים מלמטה למעלה (כמו שצריך) ובדרך כלל מלמעלה למטה, בחלק מהמקרים יש ללחוץ לחיצה בודדת ובחלק מהמקרים - כפולה.



שורה תחתונה: מתאים יותר לצעירים, החל בעיצוב הדינמי והקומפקטי וכלה ביכולות הצילום והווידיאו המרשימות. מבחינת המממשק הוא קצת משעמם, והנדסת האנוש שלו לוקה בחסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully