וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם חברות הסלולר קונות מהיבוא המקביל

אמיתי זיו

27.7.2010 / 6:49



>> מי שירכוש מכשיר נוקיה n86 מחברת סלקום, יקבל ככל הנראה מכשיר שהגיע לישראל ביבוא מקביל ולא דרך היבואנית הרשמית, יורוקום-נוקיה. המצב קיים בכמה מכשירים נוספים בכל המפעילות, וללקוח קל מאוד לבדוק את זה: על הקופסה של המכשיר חייב להיות רשום שם היבואן.

לא רק צרכנים, אלא גם חברות הסלולר מחפשות מחירים משתלמים ברכש הציוד שלהן, וסוד ידוע בתעשייה הוא שהמפעילות רוכשות גם הן מכשירים מיבואניות ציוד מקבילות ולא רק מהיבואניות הרשמיות יורוקום, ברס-אלקטרה וסאני. "גם מנהלי הרכש בחברות הסלולר מחפשים את המחיר הכי טוב. זה נהיה כמו שוק, מנהל הרכש פונה ליורוקום ולעוד שניים-שלושה יבואנים מקבילים, ומבקש הצעת מחיר", מסביר אודי מארצ'י.



ההסבר שנותן מארצ'י מאושר על ידי גורמים בחברות הסלולר, כפי שאומר בכיר באחת החברות: "בשוק המקביל יש הזדמנויות, וזה סוג של מאזן שיש לנו מול היבואניות הרשמיות. לעתים אנחנו עושים שם קנייה של דגם ספציפי עד לכמעט 100% מהמלאי" עם זאת, המפעילות עדיין מעדיפות לעבוד קודם כל עם היבואן הרשמי, והרכש מהיבואניות המקבילות נועד להשלים מלאים, לצורכי שירות ומסירת מכשיר חלופי, ולמקרים שבהם מפעילה זקוקה לדגם שהפסיק להיות משווק על ידי היבואנית הראשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully