וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגידו תודה, זה יותר טוב מאפריקה ישראל

שרון שפורר

27.7.2010 / 6:49

דמי ניהול



>> מיכאל לנגר החל לעסוק בתחום הנדל"ן במזרח אירופה כבר ב-99'. הוא הספיק להיות מעורב ב"חמישה פרויקטים גדולים באזורים מרכזיים בבודפשט, הונגריה". הרקורד הזה, שמופיע בתשקיף קרן תמיר נדל"ן, הצליח להרשים את אלדד תמיר, בעל השליטה בבית ההשקעות תמיר פישמן ובן דודו של לנגר.

ב-2007 חבר תמיר ללנגר ולשותפו אמיר לייבוב ויחד הקימו את תמיר נדל"ן - קרן להשקעות בנדל"ן במזרח אירופה. הקרן גייסה 236 מיליון שקל ממשקיעים, ובהם לאומי פרטנרס (חברת ההשקעות של בנק לאומי), וכן בתי ההשקעות אקסלנס, הראל ואלטשולר שחם. בקרן השקיעו גם משקיעים פרטיים רבים. שלוש שנים חלפו ומתברר שהקרן נחלה כישלון חרוץ. היא צברה הפסדים של 50 מיליון שקל והמשקיעים בה הפסידו כמעט 70% על השקעתם.



המשקיעים הפסידו, אבל מי שלא הפסיד היתה חברת הניהול של הקרן, שבה מחזיקים תמיר פישמן ושותפים ב-40%, לאומי פרטנרס ב-20% ולייבוב ולנגר ב-40%. אלה גבו בשלוש השנים האחרונות דמי ניהול של כ-11 מיליון שקל, בנוסף להוצאות הנהלה של כ-7 מיליון שקל. תמיר פישמן ולאומי פרטנרס קיבלו יותר מ-8 מיליון שקל גם מעמלת ההפצה של הקרן למשקיעים ב-2007 (החלק של לאומי פרטנרס היה נמוך יותר). בסך הכל שילמו המשקיעים למנהלים ולחתמים בעמלות, הוצאות ודמי ניהול כ-26 מיליון שקל.



עד לאחרונה שמר תמיר על אופטימיות. באפריל האחרון הוא טען שההפסדים של הקרן הם בעיקר חשבונאיים ונובעים משמרנות, וכי הוא מאמין שהתוצאות ברומניה יגיעו לאט.



האופטימיות הזו קצת השתנתה השבוע. הקרן הודיעה על עסקת מיזוג שבה תבוטל למעשה הקרן והתקנון שלה יוחלף. עם השלמת העסקה תהפוך הקרן לחברה ציבורית, הכוללת בעיקר השקעות נדל"ן מקומיות של חברת אלעד ישראל מגורים שבשליטת יצחק תשובה. אלעד ישראל היא חברת דנקנר השקעות לשעבר - חברה שלייבוב ולנגר דווקא מכירים. לנגר היה בה בעבר מהנדס ראשי ולייבוב היה בכיר בחברת גל אנרגיה, ששייכת כיום לקבוצת דלק.



תמיר פישמן טוענים בתגובה כי תמיר נדל"ן השיגה מאז יולי 2007 תשואה גרועה פחות מהתשואה שהניבו חברות כמו אפריקה ישראל, אולימפיה, אאורה או אלביט הדמיה. "תמיר פישמן נדל"ן הוקמה לצורך השקעות בנדל"ן במזרח אירופה, שוק שעובר משבר עמוק זה תקופה ארוכה", נמסר מבית ההשקעות. "התוצאות העסקיות של החברה ומחיר מנייתה משקפים את אותו משבר ואינם יוצאי דופן ביחס לחברות אחרות הפעילות באזור. 'דמי הניהול' בחברה משמשים לתשלום כל עלויות הניהול בחברה ואינם 'רווח עודף'.



"כמו כל חברה שעלויות הניהול בה מופיעות תחת סעיף "הנהלה וכלליות', בתמיר פישמן נדל"ן נועד סעיף 'דמי ניהול' לייצר שקיפות מול המשקיעים. הוא כולל משכורות למנהלים, ועדת ההשקעות, שכירות שטח המשרד, it, הנהלת חשבונות ועוד. דמי הניהול מסתכמים בכ-330 אלף שקל בחודש - והוא נמוך משמעותית מהעלויות ברוב החברות הציבוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully