וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירעון בהון העצמי של טאו מגיע ל-280 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

27.7.2010 / 6:49



>> השותפות העסקית בין אליעזר פישמן לאילן בן-דב נרקמה בימים שבהם פישמן היה בלחץ כלכלי. ואולם סיום השותפות מתבצע בתקופה שבה דווקא טאו היתה שמחה ליותר מזומנים.

מקורבים לטאו ציינו השבוע כי מימוש האחזקה בדרבן נועד להקטין את מצבת ההתחייבויות של טאו, להגדיל את נזילותה ולהפנות את התמורה שהתקבלה לביצוע השקעה חדשה שתניב תשואה גבוהה יותר מההשקעה בדרבן. טאו, שבשיאה נסחרה לפי שווי שוק של כ-0.5 מיליארד שקל, נסחרת לפי שווי שוק של כ-60.5 מיליון שקל בלבד.



נכון לסוף מארס 2010 לטאו היה גירעון בהון עצמי של כ-340 מיליון שקל, שפחת לכ-280 מיליון שקל בעקבות הנפקת זכויות של כ-56 מיליון שקל שביצעה החברה. עם זאת, בטאו רואים גירעון כלכלי של כ-100 מיליון שקל בהון העצמי - בהתחשב בכך שבן-דב מחזיק בכ-100 מיליון שקל באג"ח של טאו ובכך שנתן לבנקים ערבויות לטובת בסך כ-80 מיליון שקל.



טאו הצליחה, באמצעות סדרת מימושים אגרסיבית - בין השאר בחברות אי.די.בי, דסק"ש, סקיילקס, דלק נדל"ן, אזורים, מול הים באילת, אולימפיה והחזקות בבנייני משרדים בניו יורק - לפרוע את מרבית החוב שלה לבנקים (בעיקר ללאומי) בסך כ-1.5 מיליארד שקל. חובותיה ללאומי נאמדים ב-50-70 מיליון שקל והתשלום הגדול-הבא שלה לבעלי האג"ח, בסך כ-270 מיליון שקל, אמור להתבצע רק ב-2013.



עד אז מקווים בטאו כי יוכלו לחזור ולייצג הון עצמי חיובי, לבצע השקעות שיניבו רווחים ולמחזר חובות - לצד האחזקות הנוכחיות של החברה, שמלבד מבני תעשיה, כוללות את סאני (4.8%), את מטעי הדר (22%) ואת רילון.



בינתיים מניית טאו הסבה למשקיעים תשואה שלילית בשיעור של כ-90% מאז סוף 2006. ואולם בטאו מקווים כי ימי הזוהר של החברה עוד יחזרו. "הדרך לגאולה עוברת בייסורים קשים", אמרו המקורבים לטאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully