וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינלאומי מעוניין לרכוש 20% מחברת החיתום של לידר

מאת שרון שפורר

27.7.2010 / 6:49

בלעדי הבנקים מסמנים את תחום החיתום: לאחר שמזרחי טפחות רכש נתח מרוסאריו קפיטל בתחילת השבוע, גם בבינלאומי החליטו להיכנס לפעילות בענף הרווחי ביותר של שוק הון



>> הבנקים מסמנים את שוק החיתום. לאחר שבשבוע שעבר נודע כי מזרחי טפחות ירכוש 20% מרוסאריו קפיטל, הנמצאת בשליטת ראובן אבלגון, מצטרף גם הבנק הבינלאומי, הנמצא בשליטת צדיק בינו, למגמה.

הבינלאומי מנהל מגעים לשיתוף פעולה בתחום החיתום עם לידר שוקי הון. אחת האפשרויות היא כי הבנק ירכוש 20% מחברת החיתום של לידר שוקי הון המוחזקת בידי החברה הציבורית לידר השקעות.



לידר שוקי הון, שבה השליטה צפויה לעבור בקרוב לאיש העסקים דן דוד, עוסקת בחיתום, בברוקראז' ומחזיקה ב-50% מבית ההשקעות ילין לפידות. את החברה מנהל עמית ורדי, לאחר שהמנהל שייסד אותה והיה אחד מבעלי השליטה בה, דני ברק, הלך לעולמו בתחילת יוני. לידר שוקי הון היא החברה הרביעית בגודלה בשוק בתחום החיתום אחרי כלל חיתום, הנמצאת בשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, לאומי פרטנרס של בנק לאומי ופועלים אי.בי.אי של בנק הפועלים. שלוש החברות המובילות שולטות בחלק הארי של השוק.



שלא כמו מזרחי טפחות שלא פעל בתחום החיתום בשנים האחרונות, הבינלאומי דווקא היה פעיל בתחום זה, אבל בדרך כלל לא נהג להוביל הנפקות, אלא להצטרף לקונסורציום של חתמים כחתם קטן יחסית. נראה כי כעת הבנק, בניהולה של סמדר ברבר-צדיק, מבקש לשוב ולהיות שחקן מוביל.



האטרקטיביות של שוק החיתום נעוצה בעובדה שחברות החיתום הן מטילות ביצי הזהב של בתי ההשקעות. בימי גאות חברות אלה יניבו בדרך כלל רווחים גבוהים, תוך שמירה על מבנה הוצאות רזה יחסית, הכולל בעיקר הוצאות על כוח אדם מצומצם. בימי שפל הרווחיות של חברות אלה אמנם תיפגע, אך בדרך כלל הן לא יעברו להפסדים. האטרקטיביות של החיתום הכניסה בשנים האחרנות מתחרים חדשים לתחום כמו מיטב חיתום, ברק קפיטל חיתום וגיזה זינגר אבן חיתום.



בבנק הבינלאומי סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully