וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל האמריקאי קבע: פריצת האייפון אינה עבירה על החוק - לא מפרה זכויות יוצרים

סוכנויות הידיעות

27.7.2010 / 7:51

הקביעה תקל על הקמת חנויות למכירת יישומים כצד שלישי



הממשל האמריקאי קבע כי בעלי מכשירי אייפון או מכשירי טלפונים סלולריים חכמים אחרים אשר פורצים את המכשיר כדי להתקין אפליקציות שאינן מורשות על ידי יצרנית הטלפון אינם עוברים על החוק.



לפי טענת הממשל האמריקאי, פעולת פריצת המכשיר אינה מפרה את זכויות היוצרים של יצרנית הסלולר. "אנשים יכולים כעת לפרוץ את המכשירים שלהם ולהפעיל כל מיני סוגים של אפליקציות", כך אמרה עורכת דין לזכויות הפרט קורין מקשרי לבלומברג. "הם יכולים להשתמש במכשיר אותו רכשו באופן מלא מבלי לחשוש מתביעה".



באמצעות ההחלטה, יוכלו המשתמשים באייפון למשל לפרוץ את המכשיר כדי להתקין עליו תוכנות ויישומים מעבר למה שמציעה אפל באפסטור. הקביעה בוצעה על ידי ספריית הקונגרס האמריקאי, המסייעת לממשל לפקח על שמירת זכויות היוצרים.



ג'ניפר גרניק, בכירה במועצה לחופש אלקטרוני, אמרה לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי הקביעה של הממשל האמריקאי תוכל לפתוח את הדלת לחברות המעוניינות להציע חנויות אפליקציות כצד שלישי. "כעת היזמים ידעו שיהיו להם לקוחות", ציינה גרניק.



מריו קיאברה, נשיא חברת rock your phone - המציעה למכירה יישומים לאייפונים פרוצים, דיווח כי אפליקציות בשווי 2 מיליון דולר נמכרו לכ-4 מיליון אייפונים פרוצים מהחנות שלו. לטענתו, הנהלת החברה הרגישה כי מה שהם עשו היה חוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully