וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה דורשת מאינטל: דווחו למשרד התמ"ת על הנסיונות להשפיע על גובה המענק

אורה קורן

27.7.2010 / 8:08

אינטל מבקשת מענק של 400 מליון דולר להקמת מפעל בקרית גת ב-2.7 מיליארד דולר שיעסיק כ-400 עובדים חדשים



התבקשה השבוע על ידי הממשלה לעדכן את מנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, חזי צאיג, לגבי כל הפניות מטעמה לגורמים ממשלתיים, בנסיונותיה להשפיע על גובה המענק שהחברה תקבל. הבקשה הועברה על ידי מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני ומנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי למנכ"ל אינטל ישראל, מקסין פסברג.



במשרדי הממשלה ציינו, כי אינטל פונה באחרונה לגורמים ממשלתיים רבים בנסיון להשפיע על ההחלטות בנושא המענק. עוד ציינו, כי בימים הקרובים יגיע לארץ סמנכ"ל בכיר מאינטל וייפגש עם בכירים ממשרדי האוצר והתמ"ת כדי לקדם את נושא המענק.




אינטל מבקשת מענק בסכום של כ-400 מליון דולר להקמת מפעל בקרית גת ב-2.7 מיליארד דולר, שיעסיק כ-400 עובדים חדשים. בחברה ציינו, כי ללא אישור המענק יפוטרו בשנים הקרובות עובדים רבים מהמפעל הנוכחי של החברה בקרית גת.



"בחודשים האחרונים שוקדים משרדי התמ"ת והאוצר על בחינת בקשתה של אינטל למענק מהמדינה. לפיכך, ובשל הרצון לייעל את הטיפול המורכב בבקשה, ועל מנת להבטיח, כי הסמכות להשיב לחברה תהיה בידי גורם ממשלתי אחד, הוחלט כי הגורם היחיד המוסמך להשיב תשובות בנושא זה הינו מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת והעומד בראשו, מר חזי צאיג", נמסר לאינטל.



"ככל שירצו נציגי החברה להמשיך להיפגש עם גורמי ממשלה הנוגעים לנושא, הדבר אינו מהווה בעיה. עם זאת, נבקש כי החברה תיידע את הגורם המוסמך בנושא, קרי מר חזי צאיג אודות פגישות אלה", הוסיפו קדמי ושני.



באינטל נמנעו מלהגיב לידיעה.



משרד התמ"ת ביקש מחברת תבור לגבש דו"ח שינתח את כדאיות ההשקעה של אינטל למשק. הדו"ח קבע, כי ההשקעה כדאית, אולם במשרד האוצר נמתחה עליו ביקורת נוקבת. בין השאר נטען, כי הבדיקה נראית מגמתית וכוללת סעיפים שנועדו להאדיר את תרומת אינטל למשק הלאומי מעבר למשקלה האמיתי.



על רקע זה החל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת בבדיקה מדוקדקת ויסודית של כדאיות ההשקעה החדשה למשק. במשרד התמ"ת ובמשרד ראש הממשלה נוטים לחשוב, שההשקעה טובה לתדמית הישראלית בעולם, ושהדימוי עלול להיפגע, אם אינטל תקים את המפעל במקום אחר. במשרד האוצר מודעים לחשיבות הדימוי העולמי של ישראל, אולם מסרבים לשלם עליו את תג המחיר שדורשת אינטל. ההערכות במשרדי הממשלה הן, כי החברה תקבל כ-200 מיליון דולר מענק. במגזר הפרטי גוברים הקולות הקוראים לפזר את המענק המיועד לאינטל בין מאות חברות קטנות ובינוניות, שיספקו תעסוקה יציבה יותר מאינטל. קווי היצור של אינטל מספקים תעסוקה יציבה לכמה שנים בלבד עד שהם מתיישנים וגוררים פיטורי עובדים.



כך, ב-1999 אושר לאינטל מענק ב-600 מיליון דולר עבור השקעה של 1.7 מיליארד דולר להעסקת 4,500 עובדים. שש שנים לאחר מכן, ב-2005, אושר לאינטל מענק נוסף של 525 מיליון דולר עבור השקעה של 3.5 מיליארד דולר והבטחה להעסקת 2,500 עובדים. ארבע שנים לאחר מכן הגישה אינטל את הבקשה הנוכחית למענק נוסף ב-400 מליון דולר עבור השקעה של 2.7 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully