וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד שיא של 17.2 מיליארד דולר ל-BP ברבעון השני בעקבות פרשת כתם הנפט

סוכנויות הידיעות

27.7.2010 / 9:55

החברה רשמה הפרשה של 32.2 מיליארד דולר ברבעון השני, הקשורה לכיסוי נזקי כתם הנפט



, חברת הנפט שנמצאת במרכזה של פרשת כתם הנפט במפרץ מקסיקו בארה"ב, דיווחה על הפסדי שיא בעקבות הפרשות לכיסוי נזקי הדליפה. בנוסף הודיעה החברה על התפטרותו של המנכ"ל טוני הייוורד והחלפתו ברוברט דאדלי החל מ-1 באוקטובר.



bp רשמה הפסד של 17.2 מיליארד דולר ברבעון השני של 2010 לעומת רווח של 4.39 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנת 2009. bp רשמה הפרדה של 32.2 מיליארד דולר ברבעון הקשורה לכיסוי נזקי כתם הנפט.



מנכ"ל bp, טוני הייוורד, יפרוש מתפקידו בחודש אוקטובר, וימונה במקום זאת לתפקיד שטרם נמסר במיזם הנפט הרוסי-בריטי tnk-bp. דירקטוריון bp קיים אתמול ישיבה כדי לדון בגורלו של הייוורד, אשר ספג באחרונה ביקורת חריפה בגין האופן שבו טיפל באסון דליפת הנפט במפרץ מקסיקו.



רשת הטלוויזיה סקיי ניוז דיווחה כי הייוורד צפוי להתמנות למנהל tnk-bp, וכי במסגרת תפקידו זה יפעל לקידום המשא ומתן מול השותפים הרוסיים של bp במיזם, שהיחסים עמם התדרדרו בשנים האחרונות.



רוברט דאדלי, דירקטור במשרה ניהולית ב-bp ואמריקאי במוצאו, צפוי להחליף את הייוורד בתפקיד מנכ"ל bp. למרבה האירוניה, דאדלי שימש עד לא מכבר כמנהל מיזם tnk-bp, בטרם נאלץ לעזוב את התפקיד עקב מחלוקת חריפה בין bp לשותפיה הרוסים במיזם. בעקבות המשבר ביחסים בין bp לשותפים הרוסים, אף נאלץ דאדלי להימלט מרוסיה בקיץ 2008 מחשש כי ייעצר.



bp הודיעה כי במהלך היום תפרסם פרטים בנוגע לכוונתה למכור נכסי החברה בשווי 30 מיליארד דולר ב-18 החודשים הקרובים, כדי להתמודד עם העלויות של נזקי אסון כתם הנפט במפרץ מקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully