וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעסיקים: ניאבק נגד כוונת האוצר לחייב דיווח למס הכנסה אחת לחודשיים

חיים ביאור

27.7.2010 / 10:41

נשיא איגוד לשכות המסחר: הדרישה להוסיף ארבעה מועדים לדיווח על ההכנסות חורגת מכל פרופורציה



המעסיקים מתכוונים להתנגד לכוונת האוצר לחייב אותם לדווח על הכנסותיהם לשלטונות המס אחת לחודשיים. זאת בניגוד למצב כיום, שבו הם מדווחים על הכנסותיהם פעם בשנה.



הצעת משרד האוצר לחייב את המעסיקים בדיווח למס הכנסה אחת לחודשיים (6 פעמים בשנה) כלולה בחוק ההסדרים לתקציב 2011-2012. העילה העיקרית ליוזמה של האוצר קשורה לרצונו לחלוש על מידע מדוייק ועדכני ככל הניתן אודות הכנסותיהם של עובדים, ובמיוחד עקב התוכנית להנהיג מס הכנסה שלילי בכל אזורי הארץ החל מ-2011.



הכוונה היא לאתר עובדים שיש להם זכאות למס הכנסה שלילי, אך אינם מקבלים את ההטבה. במקביל מעוניין האוצר לאתר עובדים המנסים בדרכי רמיה לזכות במס הכנסה שלילי.



כוונה נוספת של שינוי במועדי הדיווח היא לברר את הכנסותיהם המדוייקות של עובדים שפוטרו ומתייצבים בלשכות העבודה. במפגש פנימי של מעסיקים שהתקיים השבוע באיגוד לשכות המסחר, הוחלט לפנות לוועדת הכספים של הכנסת כדי שזו תטרפד את הכוונה לחייב את המגזר העסקי בדיווח מס מדי חודשיים.



נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, טען כי הדרישה להוסיף ארבעה מועדים לדיווח על ההכנסות, "חורגת מכל פרופורציה". לדבריו, המגזר העסקי עוד לא הצליח להסתגל לשינוי הקודם ולפיו עליו להעביר דיווח מקוון על הכנסותיו ממע"מ.



דוברים במפגש טענו כי למעבר לדיווח מקוון היתה השפעה כלכלית כבדה על המגזר העסקי בשל תוספת העלויות שהוא היה כרוך בהן - מעל 120 מיליון שקל. "והנה כעת השית האוצר על המגזר מהלך נוסף, מורכב, שלא נוכל לעמוד בו", הם אמרו. לדבריהם, "במקום להקל על המגזר העסקי, ניכרת מגמה חסרת מעצורים להכביד עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully