וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר שנות מאסר לגרגורי לרנר שגנב ממשקיעים 62 מיליון שקל

עמית בן-ארויה

27.7.2010 / 11:30

החברה אשר ניהל לא עשתה דבר מלבד גיוס כספים והברחתם לחו"ל



העבריין גרגורי לרנר ירצה עשר שנות מאסר בפועל בגין הונאות 2,500 משקיעים במיזם נפט. בנוסף גזר עליו היום בית המשפט המחוזי בתל אביב קנס של 200 אלף שקל ושנתיים מאסר על תנאי. לרנר יפצה כל מתלונן ב-40% מסך הנזק, אך לא יותר מהסכום המקסימלי לפיצוי בסך 220 אלף שקל.



לרנר נאשם כי בשנים 2006-2004 פירסם בכלי תקשורת ישראליים מודעות ברוסית שקראו להשקיע בחברה בניהולו, הסוחרת בנפט. הוא הציג את עצמו כאיש עסקים המתמחה בסחר בינלאומי בדלק, והבטיח השקעה נטולת סיכון בריבית של 2% לחודש ו-29% בשנה. 2,500 משקיעים, רובם יוצאי ברית המועצות לשעבר, נענו לקריאה ונתנו בו את אמונם.



בפועל, החברה לא ביצעה כל פעילות עסקית מלבד גיוס הכספים והברחתם לחו"ל. לרנר הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, גניבה בידי מנהל, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. בזכות המצגים הכוזבים גנב לרנר עם אחרים 62 מיליון שקל מהמשקיעים התמימים.



בגין עבירות ההונאה גזר השופט ח'אלד כבוב על לרנר שמונה שנות מאסר, שנה על תנאי, קנס של 150 אלף שקל והפיצוי האמור למתלוננים. בשל עבירות הלבנת הון גזר על לרנר ארבע שנות מאסר בפועל וקנס של 50 אלף שקל. חלק מהמאסר יבוצע בחופף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully