וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מציג את מימון הרפורמה ברשות השידור: 330 מיליון שקל מהעלאת האגרה

אופיר בר-זהר

27.7.2010 / 14:25

העובדים הביעו חשש כי הדבר יפגע באיתנות הכלכלית של הרשות; "ממשכנים את העובדים בשביל הרפורמה"



משרד האוצר הציג את דרך המימון של הרפורמה ברשות השידור בדיון שנערך הבוקר (ג') בוועדת הכלכלה. לפי נציג האוצר, הרשות תקבל מימון בגובה 630 מיליון שקל כאשר 300 מיליון שקל יגיעו מהעלאת האגרה בשנתיים הקרובות, 240 מיליון שקל יינתנו כהלוואה שהרשות תצטרך להחזיר ואילו 90 מיליון שקל יינתנו כמענק לרשות.



בסך הכל מדובר ב-630 מיליון שקל שיועברו לרשות. גורמים הביעו חשש ראשית שסכום זה לא יספיק למימון הרפורמה ושהדבר יפגע באיתנות הפיננסית של הרשות אשר תצטרך להחזיר את ההלוואה. יו"ר ועד הטכנאים, רן אפרתי, אמר בדיון כי "ממשכנים את העובדים בשביל הרפורמה. אם המדינה רוצה לעשות כזאת רפורמה רחבה - שתממן אותה".



נציג האוצר הסביר כי הבנקים המסחריים לא הסכימו לממן את הרפורמה בתנאים טובים ודרשו פרמיית סיכון אדירה ולכן המדינה היא זו שתתן את ההלוואה. הוא הוסיף כי כתוצאה מהרפורמה וההתייעלות הכלכלית ברשות יתפנו משאבים שמהם תוכל הרשות להחזיר את ההלוואה.



חוק ההסדרים קובע כי אגרת רשות השידור תעלה בשיעור של 5% ב-2011 וב-2012 ולאחר מכן תתחיל לרדת, וכי אגרת הרדיו תעלה ב-20% ב-2011 וב-2012 ולאחר מכן תתחיל לקטון. גובה אגרת הטלוויזיה כיום הוא כ-390 שקל בשנה, ואילו אגרת הרדיו היא בגובה 120 שקל בשנה.



היו"ר הנכנס של הרשות אמיר גילת אמר כי "רשות השידור זה האוויר התרבותי שאנחנו נושמים. אנחנו רוצים אוויר נקי, איכותי, בריא ורלבנטי, עדכני וחדשני שיהווה אלטרנטיבה. אנחנו לא צריכים לרוץ אחרי הרייטינג וזה לא יהיה הקו המנחה, אבל חשוב בכל זאת שיהיו צופים". לדברי גילת, הוא עדיין לומד את הדברים בעזרת המנכ"ל שקלאר. גילת הוסיף כי שיתוף הפעולה ביניהם "מושלם ומופלא ואף חסר תקדים".



יו"ר ועדת כלכלה אופיר אקוניס ציין כי לדעתו חוק רשות השידור אינו צריך להיות במסגרת חוק ההסדרים ועליו להיות מפוצל. המנכ"ל מוטי שקלאר אמר כי "ביולי נחתם הסכם מסגרת עם העיתונאים. עם הטכנאים והוועד המשולב. אחנו נמצאים בשלב הניסוחים ואני מקווה שעד סוף אוגוסט יסתיים השלב הזה". הוא הוסיף כי "ברגע שנגיע להסכם מימון עם האוצר ונחתום עם שאר העובדים אפשר יהיה לצאת לדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully