וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: חברות הפיננסים הפרטיות יחויבו לפרסם דו"חות כמו בתי ההשקעות הציבוריים

נועם בר

27.7.2010 / 15:45

ההצעה תקפה לגופים שמנהלים כספים פנסיוניים בקופות גמל וקרנות פנסיה והכוונה להרחיבה גם לקרנות נאמנות



הצעת חוק שהגישו חברי הכנסת אמנון כהן מש"ס ופאינה קירשנבאום מישראל ביתנו דורשת לחייב חברות המחזיקות בפעילות הכוללת ניהול כספי ציבור - לפרסם דו"חות כספיים כמו חברות ציבוריות. לפי ההצעה, יחוייבו אותם גופים גם לפרסם את מנגנוני התגמול של המנהלים שלהם ואת עלויות השכר השנתיות, בדומה לחברות הציבוריות.



הצעת החוק מתייחסת כרגע לגופים שמנהלים כספים פנסיוניים בקופות גמל וקרנות פנסיה. עם החזרה מפגרת הקיץ מתכוונים חברי הכנסת להרחיב אותה גם לגופים שמנהלים כספי ציבור בקרנות נאמנות, בתיקים ובתעודות סל.



"המטרה של החוק היא שהכל יהיה שקוף וידוע, ושלא יהיה מצב שבו דברים שקורים עם כספי הציבור לא יהיו ידועים לרגולטורים ולציבור", אמר אתמול ח"כ כהן. "אני מקווה שתהיה לי תמיכה מאגף שוק ההון באוצר. בהמשך נחליט מה יהיה עם שאר הפעילויות שיש לבתי ההשקעות (כמו ברוקראז',נוסטרו וחיתום,נ"ב) והאם הדיווח יצטרך להיות כולל או פרטני לפי הפעילויות", אמר כהן. "כל שוק ההון בישראל הוא בעייתי ומכיל המון בעיות שיש לטפל בהם והשקיפות היא אחת מהן".



כיום חברות ביטוח פרטיות וגופים פרטים שמנהלים כספים פנסיוניים חייבים לפרסם דו"חות רבעוניים ושנתיים לגבי פעילות ניהול הפנסיה שלהם. כך, בית השקעות שאינו ציבורי מפרסם דו"חות רק עבור חברת הגמל שלו.



לדברי כהן, אין סיבה שחברות שמנהלות כספי ציבור לא יהיו חשופות לציבור כמו חברות ציבוריות, כדי שיובנו האינטרסים הפנימיים באותו גוף היכולים להתנגש עם ניהול כספי הציבור. מזה תקופה ארוכה טוענים בבתי ההשקעות הציבוריים - כמו כלל פיננסים והפניקס, בעלת השליטה של אקסלנס - כי הם מעוניינים למחוק את בית ההשקעות מהבורסה. זאת, בשל העובדה שבית השקעות כמוסד עלול לפגוע בבתי ההשקעות הקטנים, שכבר כיום כורעים תחת נטל הרגולציה הגוברת.



חובת דיווח מסודרת ומפורטת, כמו שמבקשת הצעת החוק להטיל, תקפיץ באופן חד את ההוצאות שלהם - מצב שעלול לצמצם את התחרות בשוק. האוצר רואה בשוק שקוף ויציב את טובת הציבור ומעדיף אותה על תחרות שמסתמכת על גופים קטנים וחלשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully