וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעש שהחריד את תושבי כפר טרומן ב-2 בלילה - המראת מטוס מנתב"ג

זוהר בלומנקרנץ

27.7.2010 / 16:43

מטוס ג'מבו של חברת דלתא איירליינס ביצע המראת לילה חריגה, שעל פי עדות אף ניפצה שמשות בישוב סמוך



מטוס ג'מבו של חברת דלתא איירליינס ביצע המראת לילה חריגה שהחרידה את תושבי כפר טרומן ועל פי עדות אף ניפצה שמשות בישוב סמוך; העניין נמצא בבדיקה של רשות שדות התעופה (רש"ת) - כך נודע ל-themarker.



מדובר בטיסה של חברת דלתא איירליינס לניו-יורק אשר המריאה מנתב"ג ב-15 ליולי סמוך לשעה שתיים בלילה. "לפתע שמעתי רעש מחריד. כל הבית הזדעזע מעוצמת ההמראה של המטוס. באותו לילה התקשרתי לקצין התורן ברשות שדות התעופה והתלוננתי באוזניו על מפגע הרעש החמור", סיפר ל"הארץ" יו"ר ועד מושב כפר טרומן, שאול אלמוגי.



מבדיקת themarker עלה כי בניגוד למקובל המטוס המריא בכיוון מזרח באותו לילה - הפוך מהכיוון שנועד למנוע את רעש המטוסים בישובים הסמוכים במיוחד לנתב"ג, כמו למשל כפר טרומן.



מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "רש"ת פועלת כל העת למזעור ההשפעות הסביבתיות של המטוסים הממריאים והנוחתים בנתב"ג, ומפעילה תחנות ניטור למעקב אחר חריגות. בלילה שבתאריך ה-15 ביולי 2010 המריאה מנתב"ג טיסת דלתא איירליינס לארה"ב. הטיסה המריאה באיחור ולכן המטוס המריא ממסלול 12 ולא ממסלול 30 כמקובל בכל לילה. בשל ההמראה על מסלול 12 הושפעו תושבי כפר טרומן מההמראה. אולם מדובר במקרה חריג ואינו מייצג. רש"ת תפעל מול חברת התעופה בדרכים המקובלות על מנת למנוע הישנות מקרים כאלה".



מחברת דלתא איירלנייס בישראל נמסר בתגובה: "חברת התעופה דלתא איירלנייס פועלת אך ורק על פי הנחיות והוראות שהיא מקבלת מהרשויות המוסמכות בנמל התעופה".



בסוף החודש שעבר הפגינו ברישיון המשטרה בכניסה לנתב"ג תושבי כפר טרומן - אליהם הצטרפו ברגע האחרון תושבים ממושב געתון - במחאה על רעש המראות המטוסים בלילות. זאת, כתוצאה משינוי צורת ההפעלה של נתב"ג והמעבר למסלול אחד בלבד מה-1 ביוני, עקב עבודות שידרוג המסלולים.



המפגינים נשאו שלטים בנוסח "תנו לנו לישון" ו"ילדנו מרטיבים", ושרו באמצעות רמקול "רד אלינו אווירון ותן לנו לישון בשקט". יו"ר ועד מושב כפר טרומן, שאול אלמוגי, אמר ל"הארץ" כי במקביל הגיש תלונה פלילית במשטרה נגד רשות שדות התעופה בנושא רעש המטוסים מעל ישובם. התלונה הוגשה בתחנת לוד שפלה.



לטענת בא הכח המשפטי של ועד המושב, עו"ד צבי טהורי, "במשך שנים רבות סבל המושב 'בשקט' מרעשים בלתי פוסקים של המראות ונחיתות של מטוסים אשר הנמיכו טוס מעל בתי המושב. באחרונה המצב הפך בלתי נסבל. קשה לתאר במילים את עוצמת הרעש שאינו מאפשר חיים שלווים במושב, ולא מאפשר שינה רצופה ורגועה - בעיקר בשעות הלילה. גם לרשות שדות התעופה היה חשש בעניין זה, ובשל כך הותקן מכשיר מיוחד בתחומי המושב לאמוד את הרעש, ואכן התוצאות איששו ואימתו את החששות והרעש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully