וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל BP הנכנס: "הדליפה במפרץ מקסיקו תשנה את תעשיית הנפט"

סוכנויות הידיעות

27.7.2010 / 20:38

יו"ר BP: העלות המוערכת של דליפת הנפט במפרץ - 32 מיליארד דולר



"הדליפה במפרץ מקסיקו ללא ספק תשנה את תעשיית הנפט. השינויים בדרך" - כך אמר היום מנכ"ל הנכנס, רוברט דאדלי האמריקאי, בשיחה עם עיתונאים. זאת לאחר שענקית הנפט הנאבקת בימים אלה באסון הסביבתי הגדול בתולדות ארה"ב דיווחה על הפסד שיא של 17.2 מיליארד דולר ברבעון השני ועל התפטרות המנכ"ל היוצא טוני הייוורד.



"אין ספק שנלמד המון מהתאונה במפרץ מקסיקו על ציוד, על אנשים, על חברות שונות. bp והתעשייה תפיק לקחים רבים מהדליפה", אמר דאדלי לעיתונאים מחוץ למטה bp בלונדון, כשלצדו יו"ר החברה קארל הנריק סוונברג והייוורד. סוונברג עצמו אמר כי הוא אינו מתכוון להתפטר מתפקידו והוסיף כי העלות המוערכת של דליפת הנפט תסתכם ב-32 מיליארד דולר.



דאדלי, יליד ניו יורק שגדל במיסיסיפי, מחזיק בוותק של 30 שנים בתעשיית הנפט והיה אחראי במסגרת תפקידו הקודם על ניקוי נזקי הדליפה במפרץ מקסיקו. "שהיתי כל יום בשלושת החודשים האחרונים במפרץ, ואני הולך להתמקד גם בחודש וחצי הבאים במה שקורה במפרץ, ביחסים שלנו עם התושבים המקומיים ובוושינגטון", אמר דאדלי.



bp דיווחה היום על הפסד של 17.2 מיליארד דולר ברבעון השני של 2010 לעומת רווח של 4.39 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנת 2009. bp רשמה הפרשה של 32.2 מיליארד דולר ברבעון הקשורה לכיסוי נזקי כתם הנפט. bp הודיעה כמו כן על תוכנית למכור נכסים בסך 30 מיליארד דולר, כדי לממן את שיקום המפרץ והפיצויים לקורבנות הדליפה.



הייוורד יפרוש מתפקידו אוקטובר, וימונה במקום זאת לתפקיד שטרם נמסר במיזם הנפט הרוסי-בריטי tnk-bp. דירקטוריון bp קיים אתמול ישיבה כדי לדון בגורלו של הייוורד, אשר ספג באחרונה ביקורת חריפה בגין האופן שבו טיפל באסון דליפת הנפט במפרץ מקסיקו.



רשת הטלוויזיה סקיי ניוז דיווחה כי הייוורד צפוי להתמנות למנהל tnk-bp, וכי במסגרת תפקידו זה יפעל לקידום המשא ומתן מול השותפים הרוסיים של bp במיזם, שהיחסים עמם התדרדרו בשנים האחרונות.



רוברט דאדלי, דירקטור במשרה ניהולית ב-bp ואמריקאי במוצאו, צפוי להחליף את הייוורד בתפקיד מנכ"ל bp. למרבה האירוניה, דאדלי שימש עד לא מכבר כמנהל מיזם tnk-bp, בטרם נאלץ לעזוב את התפקיד עקב מחלוקת חריפה בין bp לשותפיה הרוסים במיזם. בעקבות המשבר ביחסים בין bp לשותפים הרוסים, אף נאלץ דאדלי להימלט מרוסיה בקיץ 2008 מחשש כי ייעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully