וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובי נתנזון: "העלאת הריבית אינה הפתרון למחירי הנדל"ן - תפגע בזוגות הצעירים"

מוטי בסוק

27.7.2010 / 21:02

מנכ"ל מרכז מאקרו לכלכלה מדינית טוען כי הפתרון הוא בהשלמת הרפורמה בהליכי התכנון והבנייה



"העלאת הריבית אינה הפתרון להתמודד עם מחירי הנדל"ן. זהו צעד אנטי-חברתי הפוגע בשכבות החלשות ובעיקר בזוגות הצעירים", כך טען אתמול ד"ר רובי נתנזון, מנכ"ל מרכז מאקרו לכלכלה מדינית. דברי נתנזון באו בתגובה להחלטת הנגיד משלשום להעלות את ריבית הבסיס במשק מ-1.50% ל-1.75%.



לדעת נתנזון, "העלאת הריבית אינה תחליף לחובת המדינה להגדיל היצע הדירות כדי לפתור את בעיית המחירים הגואים בשוק הנדל"ן. היא תקשה על צעירים ברכישת דיור ותסבך את אלה שכבר רכשו דירה". נתנזון טען כי "קיימת מגמת יציבות במשק, והעלאת הריבית תפגע קשות גם בסקטור העסקי. זאת כשרוב המדינות המפותחות בעולם המערבי לא העלו הריבית".



הוא סבור כי העלאת הריבית לא תצליח לעצור את מחירי הנדל"ן הגואים. מאידך, לדעתו החלטת הנגיד תשפיע בטווח הקצר על השכבות החלשות ומעמד הביניים, ובטווח הרחוק על המרקם הסוציו-אקונומי של החברה הישראלית. בדו"ח שערך לאחרונה מרכז מאקרו ונשלח לח"כים, נטען כי על הממשלה לפעול, במסגרת המאבק להורדת מחירי הדירות, להקצאת קרקעות נוספות לפיתוח בדגש על מגורים, ולהשלים את הרפורמה בהליכי התכנון והבנייה כדי להאיץ ולהקל על הקבלנים והיזמים בפיתוח ובבניית פרויקטים חדשים.



את הפעולות הללו יש לבצע בשקיפות מוחלטת ותוך כדי שיתוף פעולה עם היזמים והקבלנים, כדי להוריד את חששותיהם מרמות המחירים העתידיות. בנוסף, נכתב בדו"ח כי יש לשקול הזרמת תמריצים או בניית מערכת ערבויות כדי לעודד את היזמים ולהוריד את רמות הסיכון אותן הם לוקחים בפרויקטים של בנייה למגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully