וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל מגיבה להחלטת הממשל בארה"ב: פריצת האייפון אמנם חוקית - אך מבטלת את האחריות

סוכנויות הידיעות

27.7.2010 / 22:23

אפל: פריצת המכשיר עשויה לפגום בתפקודו של האייפון ובחוויית השימוש



יום לאחר החלטת הממשל האמריקאי, בעלי מכשירי אייפון או מכשירי טלפונים סלולריים חכמים אחרים אשר פורצים את המכשיר כדי להתקין אפליקציות שאינן מורשות על ידי יצרנית הטלפון אינם עוברים על החוק, הגיבה ענקית האלקטרוניקה לפסיקה והודיעה כי למרות שפריצת האייפון אמנם חוקית – היא עשויה לבטל את האחריות על המכשיר.



"המטרה של אפל תמיד הייתה להבטיח שחוויית השימוש של משתמשי האייפון תהיה מצוינת, ואנו מאמינים כי פריצת המכשיר יכולה לפגום בחוויית השימוש באופן חמור. מרבית המשתמשים לא פורצים את המכשיר, מאחר שהדבר עשוי להוביל לביטול של האחריות ולפגום בתפקודו של האייפון", הודיעה החרבה.



מוקדם יותר קבע הממשל האמריקאי כי פריצת המכשיר אינה מפרה את זכויות היוצרים של יצרנית הסלולר. "אנשים יכולים כעת לפרוץ את המכשירים שלהם ולהפעיל כל מיני סוגים של אפליקציות", כך אמרה עורכת דין לזכויות הפרט קורין מקשרי לבלומברג. "הם יכולים להשתמש במכשיר אותו רכשו באופן מלא מבלי לחשוש מתביעה".



באמצעות ההחלטה, יוכלו המשתמשים באייפון למשל לפרוץ את המכשיר כדי להתקין עליו תוכנות ויישומים מעבר למה שמציעה אפל באפסטור. הקביעה בוצעה על ידי ספריית הקונגרס האמריקאי, המסייעת לממשל לפקח על שמירת זכויות היוצרים.



ג'ניפר גרניק, בכירה במועצה לחופש אלקטרוני, אמרה לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי הקביעה של הממשל האמריקאי תוכל לפתוח את הדלת לחברות המעוניינות להציע חנויות אפליקציות כצד שלישי. "כעת היזמים ידעו שיהיו להם לקוחות", ציינה גרניק.



מריו קיאברה, נשיא חברת rock your phone - המציעה למכירה יישומים לאייפונים פרוצים, דיווח כי אפליקציות בשווי 2 מיליון דולר נמכרו לכ-4 מיליון אייפונים פרוצים מהחנות שלו. לטענתו, הנהלת החברה הרגישה כי מה שהם עשו היה חוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully