וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרטיס לליגת האלופות ועד ג'יפ חדש: כך מתמרצות חברות הביטוח את הסוכנים

מאת נועם בר

28.7.2010 / 6:48

חברות הביטוח ובתי ההשקעות מציעים לסוכנים מגוון פרסים במטרה להגיע לצמרת טבלת המגייסים השנתית. שווי הפרסים נקבע לעתים קרובות לפי גובה דמי הניהול שמשלם הלקוח



>> לקראת סוף 2009 הסעירה הראל את שוק החיסכון הפנסיוני, כשהציעה לסוכני הביטוח פרס של עד 1% מהיקפי הגיוסים שישיגו לה בקופות הגמל, קרנות ההשתלמות וקרנות הפנסיה - בנוסף לעמלה הרגילה בשיעור של כ-50% מדמי הניהול שנגבים מהלקוחות. בשוק טענו אז כי תנאי המבצע הזה לא מותירים לחברה אפשרות להרוויח בשנתיים הראשונות לאחר הגיוס.



לא פחות מתנאי המבצע, עוררה הדים גם כרזת המבצע: תחת הכותרת הנוצצת 'חגיגה בצבירה' הופיעה תמונה של סוכן ביטוח שיכור משמחה, מניף את ידיו מעלה ומשליך לשמים שטרות כסף. "מעבר לתוכן של המבצע, גם העיצוב של הכרזה לא ראוי", טען אז פעיל מרכזי בענף הגמל. "מראה כזה של סוכן שמשפריץ כסף כמו קידוח נפט, מעורר אסוציאציות של חמדנות ומעביר מסר של שחיתות ביחס לניהול כספי הציבור".

ארוחה עם תשובה



בדרך כלל, עם הכניסה לרבעון האחרון של השנה, מתגברים התמריצים לסוכני הביטוח. חברות הביטוח והגמל מציעות מגוון מבצעים, שמטרתם העיקרית היא להשיג את המקומות הראשונים בטבלת המגייסים של סוף השנה. במקרים מסוימים, המבצעים עשויים להיות כל כך אגרסיביים, עד כדי הטלת ספק בהיגיון הכלכלי העומד מאחוריהם.



אבל לחברות הביטוח ולבתי ההשקעות היגיון משלהם, והם בדרך כלל מתנים את המבצע בגיוס כספים למוצרים בעלי דמי ניהול גבוהים יחסית לממוצע בענף, כך שהסוכנים מתמקדים במוצרים אלה. המבצע של הראל, למשל, הותנה בדמי ניהול מינימליים של 1.2% שישלמו הלקוחות.



באותה תקופה יצאה גם מגדל במבצע משלה עם כותרת צבעונית לא פחות. תחת הסיסמה "אפילו בבורמה שואלים מי ינצח" הציעו במגדל טיול לבורמה ולקמבודיה לסוכנים שיגייסו לקופות הגמל ולקרנות ההשתלמות של החברה 6 מיליון שקל ויותר. סוכנים שאינם חובבי טיולים יכלו להמיר את ההרפתקה ב-20 אלף שקל במזומן. סוכן שגייס עבור מגדל 12 מיליון שקל זכה בטיול אסיאתי זוגי או 45 אלף שקל במזומן, לפי בחירתו. גם המבצע הזה הותנה בדמי ניהול של 1.2% לפחות.



בכלל העדיפו ללכת על מוצרי חשמל ובגדים, והציעו לסוכנים שיגייסו לקופות של החברה 4.5 מיליון שקל תווי קנייה בסכום של 7,500 שקל לרכישה ברשת טרקלין חשמל, ועוד 2,000 שקל בתווי קנייה לרשת גולף אנד קו.



בהפניקס לעומת זאת החליטו שמתקני לונה פארק בצרפת יעשו את העבודה, והציעו לסוכנים פרס של זוג כרטיסי טיסה ליורו דיסני. לפני כמה חודשים עלו בהפניקס מדרגה ויצאו במבצע למנהלי סוכנויות ביטוח. 12 מנהלי הסוכנויות שגייסו עשרות מיליוני שקלים זכו לאירוח מלא במלון הפלאזה בניו יורק, שכלל סדרת ארוחות ופגישות עם יצחק תשובה, בעל השליטה בחברת הביטוח הפניקס.



במנורה החליטו לפני שנה להטיס את הסוכנים המצטיינים למגרשי ליגת האלופות בלונדון ובברצלונה. עבור סוכנים שאינם אוהדי כדורגל נלהבים הציעה מנורה סוף שבוע לונדוני עמוס שכלל הופעה של להקת u2 באיצטדיון וומבלי והצגת תיאטרון מצליחה. אחרים נסעו להופעה של מדונה בבודפשט.



דלק או מזומן



גם בתי ההשקעות הקטנים משתתפים חלק בחגיגה. אינפיניטי, למשל, הציע לפני חצי שנה לסוכנים 9,000 שקל על כל מיליון שקל שיגויסו בדמי ניהול מינימליים של 1.1%. חברת הביטוח שומרה העניקה לסוכן ביטוח מצטיין ג'יפ, והכשרה ביטוח שלחה את הסוכנים לקובה ולפלמה דה מיורקה.



בימים אלה ממש יצא בית ההשקעות מיטב במבצע קיץ מזרח-אירופי: סוכן שיגייס לקופות הגמל של מיטב 1.5 מיליון שקל עד סוף יולי יזכה בחבילת נופש לבודפשט הכוללת טיסה ומלון לשלושה לילות; סוכן שיגייס 2.5 מיליון שקל יוכל לקחת איתו גם את בת זוגו.



מבצעים נוספים כוללים מענק של 1,500-6,000 שקל על כל מיליון שקל שיגייסו לקופות הגמל ולקרנות הפנסיה. במבצעים אלה, בדרך כלל, הפרס גבוה יותר ככל שדמי הניהול שנגבים מהלקוח גבוהים יותר.



אך לא תמיד דורשים הגופים תמורה בעד האגרה. באחרונה יזמה מגדל מבצע לסוכנים שלה, שבו הם קיבלו הנחה של 39 אגורות לליטר דלק והנחה של חמישה שקלים לליטר סולר - ללא קשר לסכום אותו גייסו עבורה. קודם לכן חילקה מגדל מכשירי אייפון לסוכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully