וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כית או לוביסטית?

צבי זרחיה

28.7.2010 / 6:48

הלחצים



>> שר התקשורת משה כחלון ונציגי משרד האוצר בראשותו של יובל שטייניץ עומדים בחודשים האחרונים מול מכבש לחצים. ה"לובי הסלולרי" בכנסת ובממשלה נחשב אגרסיבי וחזק. כפי שחשף themarker, החברות שכרו שורה של לוביסטים, יועצים אסטרטגיים ויחצ"נים, כדי להגיע אל ליבם של חברי הכנסת.

לפחות לחברת כנסת אחת, הם הצליחו להגיע ככל הנראה. חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שנפגשה בשבועות האחרונים עם הבעלים של פרטנר, אילן בן-דב, ועם מנכ"ל החברה דוד אבנר, נשמעה אתמול יותר כלוביסטית של חברות הסלולר, ופחות כנציגת כלל הציבור. "אמשיך להיפגש עם כל אזרח או חברה, ללא פחד", אמרה ברקוביץ', "על מנת לקדם את האמת וזכות הציבור לדעת".



אז אולי כדאי להסביר לברקוביץ' ש"זכות הציבור לדעת" כוללת את הנתונים הבאים: חברות הסלולר בישראל הן מהרווחיות בעולם; ומבין המדינות המפותחות, קצב ירידת מחירי הסלולר בישראל הוא הנמוך ביותר.



שטייניץ וכחלון יצטרכו לשכנע את חברי הכנסת לתמוך ברפורמות. כחלון מודע לכך שהלחצים הללו של חברות הסלולר ילכו ויגברו לאחר הגשתו לכנסת באוקטובר הקרוב של הצעת חוק ההסדרים במשק. הציבור הישראלי צריך לעקוב אחר אופן ההתבטאות וההצבעה של כל אחד מחברי ועדת הכלכלה ולוודא: האם המחוקק מצביע למען הצרכן ובעד הרפורמות בסלולר או שמא הוא בעצם שליח ולוביסט של ברוני הסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully