וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מציע הנחה של 50% לאופנועים בנתיב המהיר לת"א

מאת אבי בר-אלי

28.7.2010 / 6:48

ועדת הכלכלה שוב עיכבה את אישור התקנות לנתיבים מהירים, על רקע דרישת האופנוענים ונהגי המוניות לפטור מאגרה



>> נמשכת הפארסה סביב אישור התקנות, שאמורות לאפשר את פתיחת פרויקט הנתיב המהיר לתל אביב בסוף השנה. ועדת הכלכלה של הכנסת שוב דחתה אתמול את אישור התקנות לנתיבים מהירים, על רקע לחץ של לובי האופנוענים ונהגי המוניות לאשר להם פטור מתשלום אגרה בנתיב.

במהלך הדיון הוצעה פשרה, על ידי רפרנט התחבורה באגף התקציבים באוצר ערן כהן, שלפיה רוכבי אופנועים ייהנו מהנחה של 50% באגרה שישלמו עם המעבר בנתיב האגרה. ואולם יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד), לא הביא את התקנות להצבעה, וביקש משרי האוצר והתחבורה להגיש עמדותיהם בנוגע למחלוקת בכתב.



לפני שלושה חודשים פוצץ הדיון באישור התקנות בעקבות התנגדות שר האוצר, יובל שטייניץ, להחלטת הוועדה לפטור אופנוענים מתשלום אגרה בנתיב. ההחלטה התקבלה בעקבות סיכום בין שר התחבורה, ישראל כץ, אקוניס ויו"ר שדולת האופנוענים בכנסת, ח"כ כרמל שאמה (הליכוד).



ההחלטה גררה ביקורת עזה, לאחר שגורמים בכנסת טענו כי התקבלה בין היתר בשל לחצים שהפעילו האופנוענים - שכ-2,000 מהם התפקדו באחרונה לליכוד. במקביל, התבקשה הוועדה לדון גם בפטור מאגרה למוניות ספיישל.



האטה בנתיב המהיר



במדינה מעריכים שנסיעת אופנועים בנתיב המהיר תביא להאטת התנועה בנתיב ותחשוף את המדינה לתביעה מצד זכיינית הפרויקט, שפיר הנדסה, אשר עשויה להסתכם בכ10- מיליון שקל מדי שנה - לאורך 25 שנות הזיכיון.



משום כך, הודיע שטייניץ כי לא יחתום על אישור הפטור, ובתגובה הודיע יו"ר הוועדה, אקוניס על ביטול הישיבה, ועל הקפאת הדיונים לאישור חוק "נתיבים מהירים" עד לפתרון המחלוקת.



בתגובה, הכליל האוצר בחוק ההסדרים האחרון מסלול עוקף ועדת כלכלה, שיאפשר לאשר את תקנות הפעלת הפרויקט באמצעות תיקון חקיקה - מבלי שיידרש לכך אישור ועדת הכלכלה. כהן אמר אתמול כי בכוונת האוצר לעשות את כל שניתן כדי לעמוד במחוייבות החוזית של המדינה. ואולם אקוניס השיב כי אין בכוונתו לאפשר את אישור סעיף זה, וכי יפעל לפיצולו מחוק התקציב.



הנתיב המהיר לתל אביב הוא פרויקט b.o.t (זכייני) בהיקף של כ-560 מיליון שקל, להסבת הנתיב השמאלי בכביש ירושלים-תל אביב, בקטע שבין מחלף לוד למחלף קיבוץ גלויות (12 ק"מ) לנתיב אגרה; ובמקומו, סלילת נתיב ימיני לשימוש התנועה השוטפת. הפרויקט הינו למעשה פיילוט שנועד להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית ולהפחית את עומסי התנועה במרכזי הערים. זאת, כאשר בנתיב ייסעו כלי רכב ציבוריים וכלי רכב שמסיעים יותר מארבעה נוסעים ללא תשלום אגרה, בעוד ששאר כלי הרכב ישלמו אגרת גודש דינאמית, שתיקבע בהתאם לנפחי התנועה בנתיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully