וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי דירות: להקטין את הרוב הדרוש לביצוע תמ"א 38

מאת שלומית צור

28.7.2010 / 6:48

לפי סקר שנערך באזור המרכז, 77% מעוניינים בהקטנת הרוב הדרוש לביצוע שיפוצים במסגרת התוכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. כיום נדרשת הסכמה של 66% מהדיירים כדי להתחיל בעבודות



>> 77% מבעלי הדירות מעוניינים בהורדת הרוב הדרוש לביצוע תמ"א 38, תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה - כך עולה מסקר שנערך באחרונה בקרב 500 בעלי דירות באזור המרכז. 83% העריכו כי הורדת הרוב הדרוש לביצוע העבודות, שעומד כיום על 66% מבעלי הדירות בבניין, תאיץ את השימוש בתוכנית.

הסקר, שבוצע באמצעות מכון שריד ביוני-יולי 2010 עבור החברה לחיזוק מבנים בישראל מקבוצת אפרתי מדפיס, דגם 500 דירות שנבנו לפני 1980. מהסקר עולה כי 43% מבעלי הדירות מעריכים כי תוך חמש שנים ייכנס הנכס שבבעלותם למימוש תמ"א 38. 23% מבעלי הדירות דיווחו כי קיבלו פניות מיזמים בנוגע למימוש תמ"א 38. יצוין כי לפני שבועיים אישרה הכנסת בקריאה טרומית את הצעת חוק המקרקעין, שבאה להקטין את הרוב הנדרש לביצוע עבודות לפי תמ"א 38 ל-51% מבעלי הדירות.



בניגוד להנחה כי בעלי דירות מעוניינים במימוש התמ"א רק כדי להשביח את דירותיהם, הסקר מצא כי 79% מבעלי הדירות רואים חשיבות עליונה בחיזוק הבניין מהחשש מפני רעידות אדמה.



לגבי קריטריונים נוספים שמעניקה התמ"א, ראו הנשאלים את החשיבות הגדולה ביותר בהוספת ממ"ד, ולאחר מכן בסדר יורד - בשיפוץ חזית הבניין, הוספת חנייה, הוספת המעלית והוספת מרפסת שמש. בסקר נמצא באופן מובהק כי ככל שהדירה קטנה יותר, כך סעיף הוספת החניה לבניין חשוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully