וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים שוקל לגבש מחדש את התמ"א הסולארית

אבי בר-אלי

28.7.2010 / 6:48



בלעדי תדהמה בענף הסולארי: משרד הפנים בוחן אפשרות לערוך מחדש את תוכנית המתאר הארצית למתקנים סולאריים - כך נודע ל-themarker. זאת, לאחר שעלה חשש שהחוקר שמונה לשמיעת השגות הציבור לתוכנית, ד"ר בנימין הימן, מצוי בניגוד עניינים לכאורה.

משמעות החלטה שכזו היא דחייה של שלושה חודשים לפחות בפרסום תוכנית המתאר (תמ"א 10 ד/10), שבלעדיה לא תתאפשר הקמת מערכות סולאריות בינוניות, על גגות או קרקעות. זאת, למרות שמינהל התכנון התחייב בינואר לאשרה בתוך חצי שנה.



המועצה הארצית לתכנון ולבנייה היתה אמורה לדון אתמול בתמ"א - אך הנושא הוסר מסדר היום. זאת, בעקבות המשך ההתדיינויות המשפטיות על השלכות ניגוד העניינים לכאורה.



איגוד חברות אנרגיה מתחדשת וכן ליאור דץ מחברת sby פנו בעקבות כוונה זו למשרד הפנים בבקשה לפצל את התוכנית להסדרה נפרדת לגגות, כך שיתאפשר מתן היתרים מוקדם ככל האפשר.



בתחילת החודש הודיע הימן כי קיים חשש לניגוד עניינים בעבודתו, בשל קשריו עם החברה להגנת הטבע. הודעתו המפתיעה של הימן הביאה לדחייתו ברגע האחרון של הדיון הדרמטי באישור התוכנית, שאמור היה להתקיים למחרת ההודעה במועצה הארצית.



באגף המשפטי של משרד הפנים בחנו מספר חלופות שיאפשרו את הגשתה בכל זאת, ואולם לפי הערכות הבהירו מספר חברות סולאריות כי יתקפו משפטית כל החלטה שכזו. זאת, מכיוון שתוכנית המתאר שאמורה היתה להידון העניקה עדיפות מוחלטת להתקנת מערכות סולאריות על גגות מבנים על פני הקמת מערכות קרקעיות. כוונה זו עוררה התנגדות הן מצד חברות האנרגיה הסולארית המצדדות בפרויקטים קרקעיים, והן מצד משרדי הממשלה, שרואים בעיכוב הפרויקטים הקרקעיים גורם לאי-עמידה ביעדי הממשלה לשילוב אנרגיות מתחדשות במשק החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully