וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל ביטוח מוותרת על סוכני הביטוח וחותכת את דמי הניהול בגמל ל-0.25%

מאת נועם בר

28.7.2010 / 6:48

בלעדי כלל הציעה לרופאים דמי ניהול של 0.25% בלבד בקופות גמל שהם ינהלו אצלה, בתנאי שיפנו אליה ללא תיווך של סוכנים



>> חברת כלל ביטוח מביאה באחרונה את מלחמת דמי הניהול בקופות הגמל לשיא. החברה מציעה לרופאים לנהל אצלה את כספי הגמל שלהם תמורת דמי ניהול של 0.25% מהנכסים הצבורים - כרבע מדמי הניהול הממוצעים בענף שמסתכמים בכ-1%.

ההצעה של כלל לרופאים על דמי הניהול היא המשך להסכם שחתמה כלל ב-2008 עם ארגון הרופאים, כשרכשה מבנק הפועלים את קופות בר המנהלות כיום 5.2 מיליארד שקל. בעת הרכישה הסתכמו דמי הניהול בקופות האלו, שנוהלו בהן כספי הגמל של הרופאים בישראל, ב-0.15%. עם הרכישה העלתה אותם כלל ל-0.25%. כעת מציעה כלל לרופאים שפונים אליה לגבי כספים שיש להם בקופות אחרות דמי ניהול זהים לאלו שהיא גובה להם בבר. זאת גם אם הכספים האלו ינוהלו בקופות אחרות שיש לכלל ביטוח, שבהן נגבים בממוצע דמי ניהול גבוהים.



ההצעה של כלל לרופאים עלולה שלא למצוא חן בעיני סוכני הביטוח, בשל סעיף הנכלל בה המתנה את ההטבה בכך שרופאים יפנו לכלל ביטוח ישירות שלא דרך סוכנים או יועצים פנסיוניים. בכך חוסכת כלל את העמלות לסוכנים, שבממוצע מסתכמות ביותר מ-0.5% מהנכסים הצבורים בקופות.



לפני יותר משלושה חודשים יצאה כלל במבצע לעובדי ידיעות אחרונות ולפיו היא הציעה לעובדי העיתון שינהלו את כספיהם בקרנות ההשתלמות של הקבוצה דמי ניהול של 0.4% בלבד. לדברי מנכ"ל של אחת מסוכנויות הביטוח הגדולות, למעט הסכמים היסטוריים אי אפשר למצוא דמי ניהול כאלה. "חברות עם כמה אלפי עובדים יצליחו להשיג בגמל דמי ניהול של 0.7%-1.1%, כשחברות ענק אולי יצליחו להוריד את דמי הניהול שגובות החברות המנהלות ל-0.5%-0.6%", אמר.



גל המבצעים של כלל גמל יכול להיות ההסבר לשינוי במגמת הפדיונות והגיוסים בגמל של כלל מתחילת 2010, בעוד ב-2009 סבלה כלל מפדיונות עצומים שהסתכמו ב-630 מיליון שקל. כיום, יותר מחצי שנה בתוך 2010, זרם הפדיונות של כלל נעצר ועד סוף יוני הוא הסתכם ב-40 מיליון שקל בלבד.



סיבה אפשרית נוספת לשינוי המגמה היא מצב התשואות בקופות של כלל. קופת הגמל הגדולה שמנהלת תמר - השנייה בגודלה בענף הגמל - מובילה ברציפות כבר כמה חודשים את טבלת התשואות המצטברות ב-3 שנים האחרונות עם תשואה מצטברת של 16.5%. גם קופת גפן שלה מדורגת גבוה בטבלה עם תשואה של 15.27%.



מכלל גמל נמסר כי החברה אינה מתייחסת להסכמים עסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully