וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרייה של חברות הסלולר כבר אינה עמידה בפני גשם

נתן שבע

28.7.2010 / 6:48

BenchMarker



>> מתחילת אפריל החל ת"א 100 לאבד גובה, וירד בכ-11% עם שאר שוקי העולם. בכך מחק המדד את העליות מתחילת השנה. מה שהתחיל במשבר ביוון בצל קשייה לשלם את איגרות החוב, הפך במהרה לחשש כבד לכל עתידו של גוש היורו.

מצבן של מדינות כמו ספרד ואיטליה מידרדר ומאיים לסחרר את העולם. ההתאוששות בארה"ב נעצרה, ויש חשש כי אנו בדרך למיתון נוסף.



בעתות של חוסר ודאות, משבר או מיתון, נוהרים המשקיעים בישראל ובעולם למניות דפנסיביות. אלה לרוב מניות של חברות שהן יצרניות מזומנים גדולות ופועלות בתחומים שימשיכו לצמוח גם בעת משבר, כמו תקשורת, תרופות, מזון ורשתות קמעוניות. ההנחה היא שעסקים אלה ייפגעו פחות, שכן גם בעתות מיתון או משבר אנשים ימשיכו לאכול, לדבר בסלולרי ולקנות תרופות.



2008 היתה אחת השנים הגרועות בשוק ההון ב-100 השנים האחרונות, אחרי השפל הגדול של 1929 ומפולת הנאסד"ק ב-2000. מדד ת"א 100 צנח ב-51% ב-2008. המניות הדפנסיביות הוכיחו גם אז חסינות יחסית, כששופרסל ואסם איבדו אחוזים בודדים, טבע ירדה ב-9%, ופריגו נחלשה ב-13%.



מי שבלטה לרעה היתה שטראוס, שאיבדה כ-38%, אבל ביצועיה עדיין היו טובים מאלה של חברות אחרות בשוק. גם חברות התקשורת נהנו מעמידות, כשבזק איבדה 12%, סלקום ירדה ב-22%, ופרטנר נחלשה ב-26%.



ומי הפגין חסינות מאז אפריל 2010? מניות חברות המזון והתרופות. שטראוס ואסם כמעט לא עשו דבר, פריגו עלתה קלות, וטבע, עד הנפילה שלה בסוף השבוע שעבר (עקב החשש מתחרות לקופקסון), איבדה מעט פחות מהשוק, כ-10%. מי שלא נהנה מחסינות היו דווקא פרות מזומנים אחרות - חברות הסלולר: פרטנר ירדה ב-20% וסלקום איבדה 18%.



השורה התחתונה למשקיעים במניות הסלולר היא שמניות אלה אינן משמשות עוד מחסה מפני הגשם. הרפורמות שמנסה להעביר שר התקשורת, משה כחלון, ובהן הפחתת דמי הקישוריות, מדאיגות כנראה את המשקיעים ומובילות ללחץ שלילי על מניות החברות. עד שהתמונה תתבהר, המשקיעים מעדיפים להישאר עם המזון והתרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully