וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א: 11 מגרשים לבנייה עצמית יוצעו למכירה

אריק מירובסקי

28.7.2010 / 8:00

מדובר בשטח של כ-3.9 דונמים ברחוב חיים שורר, שחולק ל-11גרשים של כ-350 מ"ר, עליהם יוקמו קוטג'ים בשיטת בנה בית. הערכה: שווי המגרשים כ-3 מיליון שקלים

חמש שנים וחצי לאחר שמכרזים של מינהל מקרקעי ישראל בשכונת תל ברוך שבצפון תל אביב הסתיימו במחירי שיא באותה תקופה - 1.6-1.7 מיליון שקל למגרש של 250 מ"ר, צופים אנשי נדל"ן בעיר רמות מחירים כפולות במכרז חדש של המינהל, הפעם על קרקעות בשכונת תל ברוך צפון.

מדובר בשטח של כ-3.9 דונמים ברחוב חיים שורר, שחולק ל-11 מגרשים של כ-350 מ"ר, עליהם יוקמו קוטג'ים בשיטת בנה ביתך. הרחוב נמצא מזרחית לנתיבי איילון וצפונית לשדרות קק"ל, ומיקומו נחשב לנחות יחסית בשכונה, עקב הסמיכות לנתיבי איילון. מחיר המינימום להשתתפות במכרזים על רכישת המגרשים הוא 890-990 אלף שקל, כשהזוכים יצטרכו לממן מכיסם גם היטלי פיתוח.

"מחיר מגרש של 350 מ"ר באזור הפנימי של תל ברוך צפון יכול להגיע ל-4.3 מיליון שקל, ואולם בעיית המיקום של רחוב שורר תפחית מהמחירים שאנשים יהיו מוכנים לשלם עבור המגרשים, לרמות של 3 מיליון שקל", אומרת יונה גרשי מתיווך שיכון דן. אילן דן מתיווך דן בנדל"ן סבור שהמחירים יהיו נמוכים מעט יותר, ויגיעו לכ-2.5 מיליון שקל. "אני משווה את המגרשים האלה למגרשים שבשכונת גני צהלה, שממוקמים באזור לא פחות טוב ושמחיריהם דומים", הוא אומר. ואכן, קרקעות שנרכשו באחרונה בסביבה, נמכרו ב-2.5-3 מיליון שקל.

המתווך שי שהרבני מסוכנות אופק נדל"ן אומר: "מגרשים דומים בבעלות פרטית שרשומים בטאבו, נמכרו ב-4 מיליון שקל, אבל הם ממוקמים בתוך השכונה. הקרקעות האלה נמצאות ממש בסמיכות לחומה האקוסטית של נתיבי איילון, ולכן יימכרו במחירים נמוכים יותר. כמו כן, צריך להביא בחשבון, שהסביבה לא מפותחת ושעלול לקחת זמן רב עד שיפתחו אותה".

הזוכים המאושרים יוכלו לבנות על המגרשים קוטג'ים של 220-240 מ"ר, הכוללים מרתף, שני מפלסים ותוספת של חלל מתחת לגג. מחיר קוטג'ים שכאלה יכול להגיע ל-4.5-6 מיליון שקל.

לפני חמש שנים הוצעו למכירה באזור שבעה מגרשים של 250 מ"ר, במחירי מינימום של 680 אלף שקל. 160 איש נרשמו אז למכרזים, ואולם היה זה דווקא היזם הירושלמי יעקב ויספיש שזכה בשישה מהם, כאשר הציע 1.66 מיליון שקל על כל אחד מהמגרשים.

  • עוד באותו נושא:
  • תל ברוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully