וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשט: נמשך היצוא לטורקיה

אורה קורן

28.7.2010 / 12:40

היצוא הישראלי לטורקיה בחודשים יוני-יולי המשיך לעמוד על כ-100 מיליון דולר בחודש ובקצב שנתי של כ-1.2 מיליארד דולר, בדומה להיקף היצוא שנרשם לפני תקרית המשט

תקרית המשט בסוף מאי 2010 לא הביאה לירידה בהיקף עסקאות היצוא הישראלי לטורקיה שבוטחו על ידי הבססח, המבטחת סיכוני סחר חוץ. החשש שחברות טורקיות ינצלו את המצב על מנת להימנע מתשלום לחברות הישראליות לא התממש. בעקבות זאת החליטה בססח שלא להקטין את קווי האשראי לטורקיה, חרף העלייה ברמת הסיכון הפוליטי.

מניתוח נתוני בססח עולה כי היצוא הישראלי לטורקיה בחודשים יוני-יולי המשיך לעמוד על כ-100 מיליון דולר בחודש, ובקצב שנתי של כ-1.2 מיליארדי דולר, בדומה להיקף היצוא בחודשים שלפני התקרית. עוד עולה כי האירועים לא פגעו גם בהסכמי יצוא חדשים והביקוש לביטוח אשראי עבור עסקות חדשות של יצואנים ישראלים לטורקיה לא ירד.

מנתוני החברה עולה כי בחודש יוני בוצעו 26 עסקות יצוא חדשות לטורקיה, ובחודש יולי 33 עסקות, בדומה למצב בחודשים שקדמו למשט. עיקר העסקאות היו בתחומי המוצרים הכימיים, פלסטיק, מתכות, מכונות וקרטון.

לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, "טורקיה נחשבת לאחת המדינות המרכזיות והחשובות ליצואנים הישראלים וחשוב מאוד להיווכח שלמרות תמונות ההפגנות הגדולות אותן ראינו בטורקיה, בפועל עד כה אנשי העסקים הטורקים לא ניתקו את הקשרים העסקיים עם ישראל".

בססח מבטחת אשראי ב-115 מדינות בהיקף של מעל 12 מיליארד דולר בשנה, בעסקאות סחר חוץ ובשוק המקומי. ביטוח האשראי מבטיח שהספק יקבל את כספו גם אם הלקוח אינו משלם כתוצאה מחדלות פירעון, קשיים כלכליים או אירוע פוליטי המונע תשלום. הבעלות על בססח נחלקת בין הראל השקעות בביטוח ופיננסים, ביטוח חקלאי ויולר הרמס - מבטח האשראי מהגדולים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully