וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנונית ראשונה לעונת הדו"חות; הרווח התפעולי של אורתם סהר זינק ב55% ל-8.5 מיליון שקל

ליאור זנו

28.7.2010 / 11:41

הכנסות החברה ברבעון עלו ב-3% ל-202 מיליון שקל; העליה נובעת מתחום הבניה למגורים שהיווה 49% מהכנסותיה



סנונית ראשונה לעונת הדו"חות של הרבעון השני: חברת הבנייה הציגה זינוקים בשורות הרווח, למרות עליות קלות בלבד בשורת ההכנסות, זאת בעיקר הודות לצמצום בעלות המכירות והגדלת הרווח הגולמי.



הכנסות החברה ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-202 מיליון שקל, עלייה קלה של 2.8% לעומת הרבעון המקביל. למרות העלייה הקלה בהכנסות, צמצום בעלות ההכנסות ובהוצאות ההנהלה הזניק את הרווח התפעולי 55% ל-8.5 מיליון שקל. בשורה התחתונה, עברה החברה לרווח נקי, המיוחס לבעלי מניותיה, של 4.15 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת הפסד של 900 אלף שקל בתקופה המקבילה.



החברה ייצרה, מבחינה תזרימית, 15 מיליון שקל במזומן מפעילותה השוטפת לעומת תזרים שלילי של 6.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. נכון לסוף הרבעון השלישי, נמצאים בקופתה 60.7 מיליון שקל במזומן, לאחר שהצטמצמה ב-4 מיליון שקל ברבעון. צבר ההזמנות של החברה עמד נכון ל-27 ביולי, על 1.18 מיליארד שקל.



אורתם סהר נשלטת על ידי חברת של בצלאל איגר ועל ידי אמיר נחום המשמש גם כמנכ"ל החברה. החברה מבצעת עבודות קבלן בתחום הבנייה הציבורית דוגמת הקמת בתי חולים, תיאטראות, אוניברסיטאות, משרדים, בתי אבות ומבנים עבור משרד הביטחון. בנוסף, היא פועלת באמצעות חברת הבת מליבו בנייה ובאמצעות שותפות עם חברת אמפא, בתחום הבנייה למגורים. תחום פעילות נוסף של החברה הוא בתחום התשתיות, בעיקר עבודות עבור רכבת ישראל. שני תחומים נוספים בהם היא משקיעה הם ייזום פרויקטים בתחום האנרגיה ותחום הנדל"ן בחו"ל.







בתחילת יוני הצליחה אורתם סהר לגייס 35 מיליון שקל מהציבור, בהרחבת סדרה של אגרות חוב א', שהינן איגרות חוב לא מדורגות. אורתם הנפיקה איגרות חוב צמודות מדד במח"מ של 2.5 שנים ובתשואה של 5.5%, מעלה התשואה על האיגרות הנסחרות בבורסה ובפרמיה של כ-5% מעל איגרות חוב מדינה במח"מ דומה.



בחלוקה למגזרי פעילות, בתחום הבנייה הציבורית ירדו הכנסות החברה בחציה הראשון של 2010 ב-20% לעומת חצי השנה המקבילה, והסתכמו ב-128 מיליון שקל. בתחום התשתיות ירדו ההכנסות בחצי השנה ב-13.8% ל-68.3 מיליון שקל. לעומת הירידות בהכנסות משני מגזרים אלו, רשמה החברה עלייה של 38% בהכנסותיה מתחום הבנייה למגורים ל-192.2 מיליון שקל, שהפכו להיות 49% מכלל הכנסותיה, לעומת 37% מהן, בחצי השנה הראשונה של 2009.



הגידול ברווחים הושג הודות לשיפור ניכר במגזר הבנייה למגורים שרשם שיעור רווח גולמי של 6.3% לעומת 2% בחצי השנה הראשונה של 2009, ומשיפור בשיעור הרווח במגזר התשתיות שעמד במחצית הראשונה של השנה על כ-10.6% לעומת כ-7.1% בתקופה המקבילה.



במבט חצי-שנתי, עלו הכנסות החברה ב-2.6% לעומת חצי השנה הראשונה של 2009, והסתכמו ב-288.6 מיליון שקל. גם כאן, צמצום עלות ההכנסות הזניקה את הרווח תפעולי ב-67% ל-16.1 מיליון שקל. החברה רשמה רווח נקי, המיוחס לבעלי מניותיה, של 8.9 מיליון שקל, פי 7 מהרווח הנקי שרשמה בחצי השנה המקבילה.



אמיר נחום, מנכ"ל החברה, אמר היום כי "אורתם מסכמת את המחצית הראשונה של שנת 2010 עם המשך מגמת הצמיחה שמאפיינת אותה מתחילת השנה. בשנת 2009 שמנו לנו למטרה לשפר את שולי הרווח שנפגעו, ביצענו מספר צעדים ואנו רואים כעת את פירותיהם. כמו כן, צבר העבודות של החברה העומד על כ-1.18 מיליארד שקל, מהווה קרקע יציבה להמשך צמיחתה של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully