וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייזר חתמה על התחייבות לרכישות בישראל בהיקף של 20% ממכירותיה

אורה קורן

28.7.2010 / 12:02

חוק רכש גומלין מחייב חברות תרופות זרות המשתתפות במכרזים ממשלתיים לבצע רכש גומלין בתעשייה המקומית



חברת התרופות הבינלאומית חתמה השבוע על מסגרת רב שנתית של התחייבות לרכש גומלין בישראל. החברה מחוייבת ברכש גומלין בגובה של 20% ממכירותיה במכרזים ממשלתיים בארץ. פייזר היא הראשונה מבין חברות התרופות הבינלאומיות המשווקות בישראל, שחתמה על רכש גומלין.



בעקבות השינויים שהוכנסו ב-2009 בחוק רכש הגומלין, מחוייבות כל חברות התרופות הזרות ויצרני הציוד הרפואי הזרים המשתתפות במכרזים ממשלתיים בישראל לבצע רכש גומלין בתעשיה המקומית בשיעור של 20% מזכויותיהן.







על רכש הגומלין מפקחת הרשות לשתוף פעולה תעשייתי (רשפ"ת). מנכ"ל רשפ"ת בינה בר-און אמרה, כי "פעילות הרשפ"ת ממנפת את ההוצאה הממשלתית ליצירת הזדמנויות עסקיות ותעסוקתיות, להבאת טכנולוגיות חדישות מחו"ל, להגברת השקעות זרות במחקר ופיתוח, להגברת היצוא, ולפתיחת שווקים חדשים. פתיחת המגזר הרפואי לרכש גומלין מהווה הזדמנות רבת סיכוי וחשיבות בנגזרות השונות של התעשייה הרפואית, החל במחקר וכלה ביצור".



לדבריה, הרשפ"ת פועלת מול קופות החולים, בתי חולים ממשלתיים כמו גם חברות תרופות בינלאומיות נוספות ומקיימת עימן משא ומתן לצורך התקשרות בהסכמי שיתוף פעולה תעשייתי.



בשלוש השנים האחרונות הסתכם מימוש רכש הגומלין מעל ל-8 מיליארד דולר ושותפים לו כ-400 מפעלים ישראלים, חלקם הניכר בפריפריה. הרשות קשורה בהסכמי שיתוף פעולה תעשייתי עם כ-200 חברות ותאגידים זרים, מהמובילים בעולם, בתחומי הביטחון, תעופה, אנרגיה ואקולוגיה, חשמל ואלקטרוניקה, מחשבים, ציוד רפואי, רכב ותחבורה ועוד. על תאגידים אלה נמנים חברות כגון בואינג, דיימלר, ג'נרל מוטורס, דל, יבמ, ג'נרל אלקטריק, hp, היטאצ'י, אינטל, סימנס וכעת נוספה אליהם גם חברת פייזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully