וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר משקיעי האג"ח של פיץ': שוק האשראי בארה"ב ממשיך להתאושש; הצמיחה באירופה חלשה

סוכנויות הידיעות

28.7.2010 / 19:10

בראשונה זה מספר שנים מרבית המשקיעים צופים שיפור באג"ח מגובות משכנתאות פריים



משקיעי אג"ח בכירים מפגינים ביטחון מפתיע לגבי המשך הצמיחה הכלכלית וקצב התאוששות שוק האשראי בארה"ב, לפי סקר משקיעי אג"ח בכירים שערכה חברת דירוג האשראי פיץ' שפורסם באחרונה.



הסקר שנערך בחודש יוני, לאחר משבר החוב האירופי, העלה כי מרבית המשקיעים צופים צמיחה חלשה או חלשה ביותר באירופה במהלך השנה הקרובה. עם זאת, הערכות המשקיעים ביחס לפעילות הכלכלית בארה"ב ובשווקים מתעוררים נותרה כמעט ללא שינוי לעומת הסקר הקודם שנערך בחודש ינואר.



בראשונה זה מספר שנים, מרבית המשקיעים שהשתתפו בסקר העריכו כי צפוי שיפור מסוים באג"ח מגובות משכנתאות פריים בארה"ב, ושיעור המשקיעים שצופים התדרדרות משמעותית בדירוג האשראי של אג"ח מגובות משכנתאות מסחריות ירד לרמתו הנמוכה ביותר זה שנתיים. שיעור המשקיעים הצופים הרעה משמעותית בדירוג האשראי של כל סוגי הנכסים ירד לפחות מ-10%.



למרות שהביעו ספקנות לגבי מידת ההצלחה הצפויה של הרגולציה הפיננסית החדשה בארה"ב, שני שליש מהמשקיעים שהשתתפו בסקר העריכו כי התנאי בשוק האשראי צפויים להשתפר בשנה הקרובה.



הסקר העלה עוד כי רק 2% מהמשקיעים צופים כי ארה"ב תשקע במיתון חוזר, ומרבית צופים כי התוצר המקומי הגולמי (gdp) של ארה"ב ירשום צמיחה שנתי של 2% עד 3% - כמעט ללא שינוי לעומת הסקר הקודם שנערך בינואר. הסקר הנוכחי גם העלה כי חל שינוי בתחזיות האינפלציה של המשקיעים, ומרביתם צופים כעת כי התגברות האינפלציה אינה מהווה מקור לדאגה בטווח הקצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully