וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגה באפריקה ישראל נמשכת: מנכ"ל דניה סיבוס יקבל בונוס של 250 אלף שקל

מיכאל רוכוורגר

28.7.2010 / 19:51

האחים אנצ'ל שנטלו חלק פעיל במאבק למען שיפור תנאי הסדר החוב קוראים לביטול הבונוסים



נמשכת חגיגת המענקים בקבוצת אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב. ימים ספורים לאחר שאפריקה דיווחה על קבלת בונוסים של כ-7 מיליון שקל לבכירים בחברה ובחברות הבנות, דיווחה אתמול גם חברה הבת דניה סיבוס על כך שדירקטוריון החברה וועדת הביקורת אישרו מענק של 250 אלף שקל למנכ"ל החברה רונן גינזבורג, וכן מענקים ל-6 מנהלים בכירים נוספים בחברה בהיקף של 570 אלף שקל. הבונוס לגינזבורג אושר פה אחד.



את ההחלטה להענקת הבונוס לגינזבורג נימק דירקטוריון החברה: "תחת פיקוחו של המנכ"ל השלימה החברה טיפול בעשרות מחלוקות כספיות עם שותפים וספקים, לרבות הפשרה שהושגה עם המדינה בקשר עם ביצוע פרויקט כביש 431.



תחת ניהולו של גינזבורג השלימה החברה בהצלחה את פרויקט קניון קוטרוצ'ן ברומניה, שהיווה פרויקט מהותי מאד לחברה. בנוסף, במהלך שנת 2010, צפויה החברה להשלים את מוסקו סיטי ברוסיה, שגם נחשב לפרויקט מהותי לחברה, בין היתר, כפועל יוצא מעבודה מאומצת של המנכ"ל".







בתוך כך תנועת אומ"ץ בראשות אריה אבנרי, הגישה אתמול מכתב מחאה ליו"ר הרשות לניירות ערך, זהר גושן, בוא היא מוחה בצורה נמרצת לטענתה על ההחלטה התמוהה והמקוממת של הנהלת חברת אפריקה ישראל לחלק בונוסים של למעלה מ-7 מיליון שקל לבכירי הקבוצה.



"למרבה הבושה הבונוסים הללו לא מחולקים על ביצועים מוצלחים, צמיחה ורווחים כמקובל, שכן חברת אפריקה ישראל דווקא הפסידה בשלוש השנים האחרונות למעלה מ-5 מיליארד שקלים, אלא כתגמול על תרומתם להסדרי החוב של החברה. למרבה הצער, כשלו הגופים המוסדיים המייצגים את בעלי אגרות החוב המפסידים של החברה בכך שלא טרחו לשבץ במסגרת ההסדר סעיף המונע תשלומי בונוסים בתקופת ההסדר. אם בעליה של החברה, לב לבייב, יתעקש לשלם את הבונוסים הללו יש לתבוע ממנו לעשות זאת מכספו הפרטי", כותבים באומ"ץ ודורשים מהרשות שתפעל לסיכול תכנית הבונוסים מכספי הציבור.



האחים איתי וצחי אנצ'ל, המשקיעים הפרטיים באג"ח של אפריקה ומי שנטלו חלק פעיל במאבק למען שיפור תנאי הסדר החוב, שלחו אתמול מכתב לדירקטוריון של אפריקה, לפיו "ההחלטה על חלוקת הבונוסים היא חצופה לנוכח העבודה שרק לפני מספר חודשים נחתם הסדר חוב, במסגרתו פרסתם את החובות שלכם למחזיקי האג"ח לתקופה של 16 שנה", כתבו האחים אנצ'ל.



"כחלק מההסדר הפכתם חוב להון, בכך אתם מחייבים את נושי החברה לשלם בונוס לאנשים שהביאו את החברה למצב בו אין היא יכולה להשיב את כספם. לו הייתם בוחרים לתת את הבונוס בצורה של אופציות או אג"ח לטווח ארוך - הדבר היה מראה על האמון שלכם ושל המנהלים עצמם בכך שהחברה תחזור לפסי צמיחה ורווחיות".



"אנו קוראים לדירקטורים של אפריקה לבטל את הבונוס או לחילופין לשנות את המתווה שלו לאופציות לטווח ארוך על המניה או אג"ח לטווח ארוך שיירכש חזרה מן הציבור. באם לא תפעלו כך נראה אתכם כמי שמייצג את האינטרס הצר של בעל השליטה (ויו"ר הדירקטוריון) שהמנהלים המדוברים מנעו ממנו לאבד מניות בשווי מיליארדי שקלים, וזאת על חשבון רווחת הנושים שכעט נדרשים לשלם לאותם מנהלים בונוס", סיכמו האחים אנצ'ל את מכתבם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully