וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לממשלה: אבחן את השינויים שנעשו בתוכניות במתחם הולילנד

רנית נחום-הלוי

28.7.2010 / 19:58

ויינשטיין יעקוב אחר בקשות להיתרי בנייה שיוצאו במתחם; ההחלטה משפיעה על המגרש של איש העסקים רמי לוי



היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, יתערב בהמשך הבנייה במתחם הולילנד וייבחן את שינוי תוכנית בניין עיר במתחם. כך עולה ממכתב שהעבירה היום המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, שרית דנה.



ההנחיות התקבלו על דעת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה משה לדור והועברו ליועץ המשפטי של עיריית ירושלים יוסי חביליו. במסגרת ההנחיות נדרש חביליו לעדכן את היועץ המשפטי בדבר הגשת בקשות להיתרי בנייה בתשעה מגרשים שטרם נבנו במתחם. כמו כן נדרש חביליו לעדכן את היועץ המשפטי בנוגע לפעולות או החלטות הנוגעות למגרשים הפנויים או מגרשים שניתן להם היתר בנייה או היתר חפירה.




היועץ המשפטי לממשלה מתכוון גם להתערב בפעילות הוועדה המחוזית ולשכת התכנון שסמכות משרד הפנים והנחיות בנושא הועברו ליו"ר הוועדה המחוזית רות יוסף.



"אשר לוועדה המחוזית, וללשכת התכנון", נכתב במכתב, "וכפעולה בתקופת הביניים, נראה לנו כי מתבקש שהתוכניות המאושרות הנזכרות תיבחנה על ידי לשכת התכנון המחוזית ככל הנדרש בתיאום עם מינהל התכנון ותיבדק שאלת התכנון הראוי ביחס לכל המגרשים שטרם נבנו".



בסוף המכתב מציינת דנה כי בעתיד ניתן יהיה גם לבחון שינוי תוכנית בניין עיר במתחם, "בתום הבחינה הראשונית, ניתן יהיה לבחון מהם הצעדים שיש לנקוט בהם ובכלל זה האפשרות להורות על הכנתה של תוכנית חדשה על המתחם ולקבוע תנאים להוצאת היתרי בנייה בו".

החקירה הפלילית במתחם הולילנד היא בחשדות כי התוכניות שאושרו במתחם בין השנים 1995-2005 קודמו על רקע מתן שוחד מצד יזמי הפרויקט לגורמים במוסדות התכנון. החקירה מתייחסת למתחם הכולל 17 מגרשים המיועדים להקמת 17 מבנים גבוהים ביניהם שני מגדלים מעל 30 קומות.



במכתב שהוציאה דנה היא מציינת כי החקירה הפלילית בעיצומה, ועם זאת לדעת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה התקבלה החלטה לבחון פעולות בתקופת הביניים עד הגשת ממצאי החקירה. "הנחת העבודה היא שתוך כארבעה חודשים מהיום תתקבלנה החלטות בשאלה כלפי מי מהחשודים מבסס החומר סיכוי סביר להרשעה".



החלטת היועץ המשפטי לממשלה משפיעה גם על איש העסקים רמי לוי, שרכש עם שותפו עמיקם בן צבי לפני כחצי שנה מגרש בשטח של 10 דונם תמורת 145.5 מיליון שקל. מאז ועד היום לוי ושותפו לא קידמו תוכניות בנייה, אלא דווקא פעלו מול בית המשפט לבטל את העסקה, להחזיר להם את הכספים על רקע הפרשה המסתעפת, או לחלופין לקבל גיבוי מבית המשפט כדי שהפרשה לא תשפיע על המשך הבנייה במגרש שלהם. על המגרש מתככנים לו ובן צבי לבנות ארבעה מגדלים עם 220-265 יח"ד ומתחם מסחרי של 1600 מ"ר.



לדברי לוי, כבר בשבועות הקרובים בכוונתו לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים להוציא היתרי בנייה. "קיבלנו החלטה מבית המשפט שהכל התנהל כשורה. להחלטה הזו מבחינתנו אין כל משמעות. אני מצפה שתוך חודשיים ממועד הבקשה נקבל היתר בנייה ואז נתחיל בשיווק הפרויקט". הערכות הן כי לוי ישווק דירות 4-5 חדרים ב-2-2.2 מיליון שקל וההכנסות ממכירות מוערכות בכ-600 מיליון שקל. "140 קונים פוטנציאלים כבר נרשמו ומחכים שנתחיל את השיווק", אומר לוי, "אנו מאמינים שהפרשה כולה תוכיח שההר הוליד עכבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully