וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה הלוותה 330 אלף שקל לפגועת נפש - ותקבל פיצוי מהאפוטרופוס שהתרשל

נורית רוט

28.7.2010 / 20:34

בית המשפט חייב עו"ד לשלם לחברה 102 אלף שקל לאחר שהסתבר כי פגועת הנפש אינה שולטת בענייניה הכספיים



בית המשפט השלום בתל אביב חייב עורך דין ששימש כאפוטרופוס של אישה פגועת נפש לשלם 102 אלף שקל לחברה שנתנה הלוואה לאישה, אף שבדיעבד הסתבר כי היא אינה שולטת בענייניה הכספיים.



את התביעה נגד האפוטרופוס, עו"ד דב ארבל, הגישה חברת מוסדות נירים בירושלים העוסקת במתן ליווי פיננסי לגורמים עסקיים, רכישות נדל"ן, הלוואות כספיות ועוד.



לטענתה, ב-2005 היא הלוותה סכום של כ-330 אלף שקל לאשה שבדיעבד התברר שהיתה חסויה, כלומר בלתי כשירה לבצע פעולות משפטיות עקב מצבה הנפשי, והלוואות אלו לא נפרעו. לפי התביעה, עו"ד דב ארבל מונה ב-1993 כאפוטרופוס לרכושה של האשה, אך הוא לא דיווח לרשויות ולמערכת הבנקאית על מינויו כאפוטרופוס לרכושה.



בתביעה נטען כי ארבל לא פיקח על החסויה ולא מנע את הסתבכויותיה הכלכליות, ואפשר בתפקודו הרשלני את מתן ההלוואות על ידה לחסויה. מהתביעה עולה כי החסויה הציגה את עצמה בפני החברה כעובדת בעיתון וכי הכספים דרושים לה לצורך שיפוץ דירה שבבעלותה.



ארבל טען להגנתו כי משנת 2002-2005 לא תיפקד בשל מחלה ממנה סבל, ולכן לא יכול היה לדעת על פעולותיה של גלמור. עוד טען כי הוא הביא להכרזה על האישה כחייבת מוגבלת באמצעים ולא היה עליו לעקוב באופן יום יומי אחרי מעשיה.



"אין מנוס מהקביעה כי אילו היה עו"ד ארבל ממלא את תפקידו כאפוטרופוס ממונה לאישה, פועל בהתאם לחוק, פותח לחסויה חשבון בנק ומודיע על היותה חסויה לבנק ישראל, לא יכולה הייתה גלמור לנהל בעצמה חשבונות בנקים ולמסור שיקים לתובעת להבטחת פירעון ההלוואה", קבעה השופטת אושרי פרוסט פרנקל. "טענתו של עו"ד ארבל כי מצבו האישי הדרדר משך השנים, עד מונה אף לו אפוטרופוס, רק מחמירה את הביקורת כלפי התנהלותו, שכן עו"ד ארבל לא דיווח מעולם לאפוטרופוס הכללי כי יש קושי בהתנהלותו וכי הוא זקוק לסיוע בשליחותו כאפוטרופוס או למחליף בתפקיד חשוב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully