וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תע"א נגד אלביט: מנסה למנוע העברת חטיבת השליטה ובקרה מאלישרא לאלביט מערכות

אורה קורן

28.7.2010 / 20:55

בית המשפט המחוזי מרכז צפוי להכריע מחר בסכסוך; גם עובדים באלישרא מתנגדים למעבר



בית המשפט המחוזי מרכז צפוי להכריע מחר בסכסוך בין לתעשייה האווירית בעניין העברת חטיבה מאלישרא לאלביט ללא אישור התעשייה האווירית. אלביט מערכות מתכוונת להעביר את חטיבת השליטה ובקרה באלישרא לבעלותה המלאה. אלישרא מוחזקת על ידי אלביט מערכות (70%) ואלתא (30%). נציגי ועד העובדים בתדיראן (חברה בת של אלישרא) מבקשים להצטרף לתביעה כדי להבטיח את זכויות העובדים.



במהלך חודש פברואר 2010 נחתם הסכם שת"פ בין תדיראן מערכות אלקטרוניות, חברת בת בבעלות מלאה של אלישרא, לבין אלביט מערכות יבשה ותקשוב, חברה בת בבעלות מלאה של אלביט, לפיו תועבר פעילות השליטה ובקרה והפעילות הארטילרית של תדיראן לאלביט יבשה.



על פי תקנון ההתאגדות של אלישרא והסכם בעלי המניות בחברה, כאשר מדובר בעסקה שאינה חלק ממהלך העסקים הרגיל בין אלישרא (או החברה הבת שלה), לבין בעלי המניות באלישרא (או חברות בנות שלהם), יש לאשר עסקה שכזו בדירקטוריון החברה, באופן בו לפחות דירקטור אחד מטעם אלביט ולפחות דירקטור אחד מטעם אלתא יאשרו את העסקה.



במקרה לעיל, העסקה לא אושרה בפרוצדורה המיוחדת, מאחר וניתנה לאלישרא חוות דעת משפטית של משרד עו"ד שיבולת, לפיה העסקה הינה כביכול עסקה שאינה חריגה, ואינה מחייבת את אישור הדירקטוריון.



לאחר שדבר העסקה הובא לידיעת הדירקטורים המכהנים מטעם אלתא בדירקטוריון אלישרא, חיים אמיתי ויצחק צורן, נערכה על ידם בדיקה מסקנתם היתה, כי מדובר בעסקה שאינה מטיבה עם אלישרא מבחינה עסקית. מסקנה זו נבעה בין היתר מן העובדה שתדיראן אינה מקבלת תמורה עבור העברת הפעילות האמורה (למעט התחייבות קצובה וחלקית להעסקה הולכת ופוחתת של עובדי התחום בתדיראן), וזאת על אף שהיא מעניקה לאלביט יבשה רישיון שימוש בלתי חוזר בקניין הרוחני שלה בתחום הפעילות.



בנוסף, לאחר שנבדקה חוות הדעת של משרד שיבולת, ולאחר שהדירקטורים מטעם אלתא קיבלו חוות דעת שונה ממשרד עו"ד גולדפרב, לוי, ערן ושות', הגיעו הדירקטורים מטעם אלתא לכלל מסקנה כי הליך אישור העסקה על ידי אלישרא לא היה תקין, מאחר ומדובר בעסקה שלא במהלך העסקים הרגיל בין חברת בת של אלישרא לבין חברת בת של אלביט, אשר היה צורך לאשר כאמור בהתאם לפרוצדורה המיוחדת.



הדירקטורים מטעם אלתא פנו כמה פעמים לנציגי אלישרא, וביניהם יו"ר הדירקטוריון, יוסי אקרמן, ודרשו להביא את העסקה לאישור דירקטוריון אלישרא בהתאם לפרוצדורה המיוחדת, אולם נענו בשלילה.



ביוני 2010 פנו הדירקטורים מטעם אלתא לבית המשפט המחוזי מרכז, והגישו בקשה למתן צו מניעה כנגד העסקה, וזאת בהתאם להוראות חוק החברות (סעיף 267) המעניקות לדירקטורים זכות לפנות לבית המשפט כאשר הם סבורים כי עומדת להתבצע בחברה פעולה של נושא משרה העלולה להוות הפרת חובה על פי דין.



ב-7 ביולי התקיים דיון בבית המשפט הבקשה האמורה, ובסיומו הורה בית המשפט לאלישרא, לדירקטורים מטעם אלביט ולתדיראן, להגיש תגובה לבקשה למתן צו מניעה. בנוסף קבע בית המשפט דיון לגופו של עניין בבקשה למתן צו מניעה ליום ה-29 ביולי.



כמו כן קבע בית המשפט כי ישיבת הדירקטוריון של אלישרא שנקבעה ליום 8.7.10, ואשר אמורה לדון בשאלה האם העסקה הינה חריגה ומחייבת את הפעלת הפרוצדורה המיוחדת, לא תהווה בסיס לקידום העסקה. בית המשפט אף הבהיר כי קידום העסקה בטרם תוכרע הבקשה למתן צו מניעה זמני, תהווה הפרת חובת תום-הלב, ובית המשפט ייראה זאת בחומרה. באלביט ובתע"א סרבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully