וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרה נוספת לקופקסון מתקרבת במהירות לשוק

יורם גביזון, מאת יורם גביזון

29.7.2010 / 7:04

FDA תבחן בהליך מקוצר תרופה אורלית נוספת שתתחרה בקופקסון; מנכ"ל טבע אמריקה: היעד הבא של טבע - ברזיל; טבע איבדה אתמול 2.7% במסחר בתל אביב



>> האיומים על קופקסון, התרופה המקורית של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, מצטברים והולכים. רשות המזון והתרופות האמריקאית (fda) הודיעה אתמול כי תיתן מעמד מועדף לבדיקת התיק שהוגש לה לאישור התרופה cladribine, תרופה במתן דרך הפה, לטרשת נפוצה שפיתחה merck kgaa הגרמנית.



משמעות המעמד המועדף הוא שה-fda התחייבה לבדוק את התיק של קלדריבין בתוך שישה חודשים לכל היותר ולא בתוך עשרה חודשים בתהליך סטנדרטי. מעמד זה ניתן לתרופות שיש להן פוטנציאל לספק שיפור משמעותי בטיפול במחלה. החלטת ה-fda צפויה להתקבל עוד ברבעון הרביעי של 2010.

קלדריבין היא התרופה האורלית השנייה הנמצאת בשלב הסופי של תהליך אישור ה-fda, לאחר שוועדה מייעצת של ה-fda המליצה פה אחד במחצית יוני 2010 לאשר את שיווק התרופה gilenia שפיתחה נוברטיס וניתנת בקפסולה. כל ארבע התרופות לטרשת נפוצה שמשווקות כיום, ניתנות בזריקה או בעירוי, ומכיוון שטרשת נפוצה היא מחלה כרונית, תרופה אורלית עשויה לשפר באופן ניכר את איכות חייו של החולה.



ג'ון ניומן, אנליסט בבנק ההשקעות אופנהיימר, העריך כי השקת גילניה תקטין את מכירות הקופקסון בארה"ב ב-10% עד 20% ב-2011 - לרמה של 1.67 עד 1.9 מיליארד דולר בתרחיש החיובי מבחינתה של טבע, וב-20% עד 30% בתרחיש הפסימי - לרמה של 1.46 עד 1.67 מיליארד דולר.



קלדריבין תוארה על ידי טבע כאיום פחות משמעותי. אייל דשא, המנהל הפיננסי של טבע, אמר בתחילת 2009 בעקבות הצלחתה של מארק הגרמנית בניסוי בשלב השלישי והמכריע, כי קלדריבין היא מולקולה ישנה המשמשת לטיפול בהזרקה בחולי לוקמיה, נמכרת כתרופה גנרית שנים רבות וגורמת לתופעות לוואי קשות כמו פגיעה במערכת החיסונית. טבע איבדה אתמול 2.7% במסחר בתל אביב.



היעד: אמריקה הלטינית



אחת הנקודות המאכזבות יחסית בדו"חות הכספיים של טבע לרבעון השני היתה צמיחה של



1% בשווקים הגנריים שמחוץ לארה"ב ולאירופה לרמה של 522 מיליון דולר; טבע קבעה כיעד - צמיחה שנתית של 23% בחמש השנים הבאות שתגדיל את מכירותיה בשווקים אלה מ-2 מיליארד דולר ל-7 מיליארד דולר ב-2015.



בהתחשב בעובדה שטבע ייעדה לשווקים הבינלאומיים בתוכנית הרב-שנתית 2010-2015 תפקיד של מנוע צמיחה עיקרי, נראה כי טבע רחוקה באופן מהותי מתוואי ומקצב הצמיחה בשוק יעד זה; הסבר חלקי לכך נעוץ בעובדה שמכירות טבע ביפן, בקצב שנתי של 200 מיליון דולר, אינן מאוחדות למאזנה בשל מבנה השותפות עם kowa.



ביל מארת', מנכ"ל טבע אמריקה האחראי על צפון-אמריקה ודרום-אמריקה, מסמן את הפתרון המתבקש לפער שנוצר בין יעד התוכנית האסטרטגית לביצועים בפועל. מארת' ציין כי רכישת רציופארם הגרמנית תמורת 5 מיליארד דולר לא תמנע מטבע לבצע רכישות נוספות. לדבריו, אחד היעדים המרכזיים בפעילות המיזוגים והרכישות של טבע תהיה אמריקה הלטינית, ובעיקר השוק בברזיל.



"רכישת רציופארם אינה משפיעה לחלוטין על תוכניותינו ושאיפותינו בברזיל, ואנחנו עוסקים באיתור יעדי רכישה", אמר מארת'. לדבריו, לטבע יש נוכחות באמריקה הלטינית ומכירות שמסתכמות במיליארד דולר לשנה, אבל הרכיב הקריטי הוא השווקים הגנריים במקסיקו ובברזיל. מארת' סירב להתייחס לדיווח בעיתונות בברזיל, שלפיו טבע היתה אחת החברות שהתעניינו באפריל 2010 ברכישת teuto שמכירותיה הסתכמו ב-2009 ב-171 מיליון דולר, ואמר כי יש מבחר נאה של יעדי רכישה בברזיל. טבע מוכרת בברזיל את הקופקסון, אבל אין לה נוכחות של ממש בשוק הגנרי בברזיל שאותו מובילה סנופי ופעילות בו גם סנדוז (החברה החמישית בגודלה) ורנבקסי ההודית (החברה השביעית בגודלה).



teuto היא החברה השמינית בגודלה ומחזיקה בנתח של 3% מהשוק הגנרי הברזילי המגלגל 2.6 מיליארד דולר בשנה. טבע החמיצה הזדמנות לרכוש את החברה המובילה בברזיל, כאשר סנופי אוונטיס הקדימה אותה ורכשה את medley שמחזיקה בנתח של 31% באפריל 2009 תמורת 500 מיליון יורו. מחזור המכירות של מדלי הסתכם ב-810 מיליון דולר ב-2009 בהשוואה ל-66 מיליון דולר בתחום הגנרי ל-teuto.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully