וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים: נשר ותעבורה חילקו דיווידנדים של חצי מיליארד ש' בשנתיים

מאת מיכאל רוכוורגר

29.7.2010 / 7:07

בסקירה על קבוצת אי.די.בי שערכה יחידת המחקר של הבנק נכתב: נשר שווה 2.5 מיליארד שקל ותעבורה שווה מיליארד שקל; בבנק מעניקים למניית אי.די.בי מחיר יעד גבוה ב-55% ממחיר השוק



>> השווי של מונופול המלט נשר, הנמצא בשליטת קבוצת אי.די.בי שבבעלות נוחי דנקנר, מגיע ל-2.5 מיליארד שקל, והשווי של חברת הלוגיסטיקה תעבורה מסתכם במיליארד שקל - כך עולה מסקירה שפירסם אתמול האנליסט ירון פרידמן מיחידת המחקר של בנק הפועלים.



כלל תעשיות מקבוצת אי.די.בי מחזיקה, באמצעות אחזקה של 75% במשאב הפרטית, בנשר (100%) שמחזיקה בתעבורה (50%). בבנק הפועלים מציינים כי משאב חילקה בשנתיים האחרונות דיווידנדים בסכום של כ-480 מיליון שקל, ולפיכך מדובר ביצרנית המזומנים העיקרית של כלל תעשיות.

מהסקירה עולה כי נשר מוכרת בישראל כ-4 מיליון טונה מלט בממוצע בשנה וכמיליון טונה נוספים לרשות הפלסטינית בשטחי הגדה. בבנק הפועלים מעריכים את שוויה של נשר בכ-2.47 מיליארד שקל בהתבסס על מכפיל רווח תפעולי תזרימי (ebitda) של 5-5.5, המשקף ebitda שנתי מייצג של כ-450-480 מיליון שקל. את שוויה של תעבורה, חברת הלוגיסטיקה הגדולה בישראל, מעריכים בבנק הפועלים בכמיליארד שקל, בהתבסס על מכפיל רווח תפעולי תזרימי (ebitda) של 3, המשקף ebitda שנתי מייצג של כ-320-300 מיליון שקל.



בבנק הפועלים מותירים את ההמלצה של "תשואת יתר" לאי.די.בי אחזקות ומעלים את מחיר היעד למניית החברה ל-150.2 שקל למניה - גבוה ב-55% ממחירה בשוק אתמול בפתיחת המסחר.



פועלים מעורב בקבוצת אי.די.בי; הבנק מחזיק ב-9.5% מכלל ביטוח, ובדו"חות הכספיים של הבנק לרבעון ראשון נרשמה ההשקעה בכלל ביטוח כנכס פיננסי זמין למכירה ב-209 מיליון שקל. שווי השוק של אחזקה זו מגיע כיום לכ-400 מיליון שקל. בהפועלים מעריכים את שוויה הכלכלי של כלל ביטוח ב-5.5 מיליארד שקל - הגבוה בכ-30% משוויה בבורסה, והגוזר לבנק שווי אחזקה בכלל של כ-522 מיליון שקל.



תשואת יתר לדסק"ש



בבנק הפועלים נותנים לדיסקונט השקעות (דסק"ש) מקבוצת אי. די. בי המלצה של "תשואת יתר", אך הורידו את מחיר היעד למניית החברה ל-84.9 שקל למניה - גבוה בכ-21% ממחירה בבורסה. לאחרונה נחשף ב-themarker כי חטיבה העסקית של בנק הפועלים העניקה לדסק"ש שתי הלוואות בהיקף כולל של 500 מיליון שקל לצורך פעילותה השוטפת ולצורך מיחזור חובות. דסק"ש מחזיקה בכור תעשיות (63.1% ), בסלקום (46.6%), בשופרסל (48.2% ), בנכסים ובניין (83.4%) ובנטוויז'ן (38.3% ).



בבנק הפועלים מעריכים את שווייה הכלכלי של סלקום בכ-9.9 מיליארד שקל - נמוך בכ-4% משווייה בבורסה, תוך התייחסות למאבקים הרגולטוריים בענף התקשורת בעניין ההפחתה הנוספת של דמי קישוריות והכנסת מפעילים נוספים לענף, בין השאר, באמצעות מפעיל וירטואלי. "מהלכים אלה טומנים בחובם אפשרות לשינוי משמעותי בענף והופכים את דו"חות העבר של החברות ואף את דו"חות הרבעונים הבאים (עד לרפורמות המתגבשות) לפחות רלוונטיים. נראה כי חברות הסלולר יתקשו לצאת ללא פגע מהרפורמות הצפויות בטווח הקרוב. להערכתנו, מרבית הפגיעה תגולגל לצרכן, אבל חלקה תיספג על ידי החברות כתוצאה מעלייה ברמת התחרות", כותב פרידמן.



בבנק הפועלים מעריכים את השווי הכלכלי של זרוע הנדל"ן של אי.די.בי, נכסים ובניין, ב-2.2 מיליארד שקל - גבוה ב-27% ממחיר השוק שלה. למרות החשיפה היחסית לשוק הנדל"ן האמריקאי התנודתי ולפרויקט פלאזה לאס וגאס (25%) המדשדש בינתיים, כותבים בבנק הפועלים: "הפוטנציאל הרב הטמון בהתרחבות לחו"ל, מלאי הקרקעות, היקף המזומנים שיופנה להשקעות, והאיתנות הפיננסית מחזקים את הערכתנו כי צפוי המשך שיפור בפעילות החברה ומובילים להמלצה של 'תשואת יתר'".



בבנק הפועלים נותנים לכור המלצה של "תשואת שוק" במחיר יעד של 89.2 שקל למניה - הגבוה בכ-11% מחירה בבורסה. הפועלים נחשב למממן העיקרי של כור, ולאחרונה הגיע עם החברה להסכמות לגבי תנאי הלוואה בסכום של כ-750 מיליון שקל. עיקר האחזקות של כור הן חברת האגרו-כימיה מכתשים אגן (44.1%) ובנק ההשקעות השווייצי קרדיט סוויס (3.2%). מתחילת החודש עלתה מניית קרדיט סוויס בכ-20%, ובעקבות זאת הרוויחה כור על הנייר כ-110 מיליון שקל בגין השקעה של כ-7 מיליארד שקל בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully