וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית בצה"ל: להחליף את המנוי לכבלים וללוויין בממירי DTT

מאת אמיתי זיו

29.7.2010 / 7:11

צה"ל משלם 7.5 מיליון שקל בשנה עבור 5,000 מנויים



>> צה"ל רכש באחרונה כ-500 ממירי עיד"ן (dtt) לצורך פיילוט לבחינת הכנסת שידורי החינם לצבא. צה"ל, שמתנהל במתכונת של ביזור תקציבי לכל יחידה, יציע למפקדים להחליף את חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית ב-dtt, וליהנות מהחיסכון בתקציב היחידה. אחרי שיסתיים שלב הפיילוט הנוכחי ייצא צה"ל למכרז לבחירת ממיר.



לצה"ל כ-5,000 מנויים לטלוויזיה רב-ערוצית. בבסיסי העורף ובמרכז משתמש צה"ל ב-hot, ובבסיסים מרוחקים של יחידות השדה, בשל מחסור בתשתיות, צה"ל מנוי ל-yes.

לפי הערכות, עלות הטלוויזיה הרב-ערוצית לצבא היא כ-7.5 מיליון שקל בשנה (חלק מהסכום מגיע מהאגודה למען החייל). מספר הממירים של חברת הלוויין yes שבהם משתמש צה"ל הוא כ-3,000, בעלות חודשית של כ-160 שקל למנוי; מספר הממירים של חברת הכבלים hot - כ-2,000, בעלות של כ-80 שקל לחודש למנוי. הפעם האחרונה שבה פירסם צה"ל מכרז לטלוויזיה רב-ערוצית היתה ב-2008. מכרז חדש אמור להיערך בקרוב.



עלייה בנטישת חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית



לפני כחצי שנה התחיל הצבא לבחון את רפורמת עיד"ן-פלוס. בכירים ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נפגשו עם קצינים בצבא, הן מתחום התקשוב והן מתחום הרכש. ההערכה כרגע בצה"ל היא כי יחידות השדה בבסיסים הסגורים, שבהם חיילים נשארים לישון, ישמרו את המנוי לטלוויזיה הרב-ערוצית, ואילו בבסיסים הפתוחים יוחלפו המנויים ללא עלות.



רפורמת עיד"ן-פלוס מאפשרת לרכוש ממיר בעלות חד-פעמית של כ-300 שקל וליהנות מערוצי החינם בישראל - 1, 2, 10, 33 ו-99. זאת ללא תשלום מנוי חודשי לחברות hot או yes. עד כה נרכשו בישראל כ-120 אלף ממירים, וברבעונים האחרונים נראה כי הנטישה מחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית גדלה.



באחרונה נקבע בוועדת הכלכלה כי אזרחים משני העשירונים התחתונים יוכלו לרכוש ממיר עיד"ן בסבסוד של המדינה של עד 50% מעלות המכשיר. סכום הסבסוד יכול להגיע ל-450 שקל, ויהיו זכאים לו משפחות שיעמדו בקריטריונים שיגדיר משרד האוצר, ובתנאי שאותו משק הבית לא היה מנוי של hot או yes במשך שלושה חודשים.



ברשות השנייה אישרו את הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully