וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רואי החשבון תובעת 9 מיליון שקל מעיריית ת"א: "תוכנית השימור פגעה בערך המבנה של הלשכה"

מאת שלומית צור

29.7.2010 / 7:11

לטענת הלשכה, התנהלות העירייה פגעה בשווי הבניין ובאפשרות לנצל זכויות בנייה שיש לה



>> לשכת רואי החשבון תובעת מעיריית תל אביב לפצותה ב-9 מיליון שקל, בשל פגיעה בשווי המבנה המשמש אותה, שנמצא ברחוב מונטיפיורי 1. זאת במסגרת ערר שהגישה על החלטת העירייה לדחות תביעה קודמת שלה. לטענת הלשכה, תוכנית שימור היא שהסבה את הפגיעה לשווי הנכס.

הערר הוגש לוועדת הערר לפיצויים והיטל השבחה במחוז תל אביב באמצעות עו"ד צבי שוב, המייצג את הלשכה, לאחר שהוועדה המקומית החליטה באוקטובר 2009 לדחות את תביעת הפיצויים.



מכתב הערר עולה כי לשכת רואי החשבון מחזיקה בבניין ברחוב מונטיפיורי, שבו ממוקמים משרדיה. שטח המגרש הוא יותר מ-700 מ"ר ומחציתו הופקעה בתחילת שנות ה-90, בטרם נמכר ללשכה, על ידי העירייה. זאת בתמורה לשמירת זכויות בעל המגרש להרחבת הבניין לפי שטחו המקורי.



לטענת הלשכה, כיום היא מחזיקה בזכויות הבנייה במבנה, אך ב-1998 דרשה העירייה תשלום כופר חנייה של 670 אלף שקל, כתנאי לבניית התוספות. התשלום בוצע, אך לטענת הלשכה העירייה לא עמדה בהתחייבות לייעוד הכסף לבניית חניון, ואף פסלה את תוכנית השיפוצים בגלל תוכנית שימור.



הלשכה טוענת כי העירייה התרשלה ונהגה בחוסר סבירות, כשבכל אחד מהעדכונים לתוכנית ביצעה שינויים מינוריים, ובכך משכה זמן במסגרתו יכלה להאריך את המגבלות על הריסתו או הקמתו מחדש של המבנה, כפי שביקשה הלשכה כדין.



מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה דנה בתביעה שהגישה לשכת רואי החשבון ודחתה אותה. בעקבות כך, לשכת רואי החשבון הגישה ערר לוועדת ערר מחוזית והוועדה המקומית תגיב על כך במסגרת ההליך ועל פי החוק. ככלל, הוועדה המקומית סבורה שתוכנית השימור רק השביחה נכסים בעיר ולא פגעה בערכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully