וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: עידו סמואל גנב מיליונים ממשקיעים

עמית בן ארויה

29.7.2010 / 14:15

הפרקליטות הגישה כתב אישום מגד הברוקרים עידו סמואל ושותפו יוסי שובל. על פי כתב האישום, גנבו השניים כסף ממשקיעים ושילשלו לכיסם הפרטי

כתב אישום הוגש לפני זמן קצר נגד הברוקר עידו סמואל ושותפו יוסי שובל. כתב האישום עוסק בשתי פרשיות: פרשיית "ביברוקר בע"מ" בה נאשמים סמואל ושובל ופרשיית "ברוקרטוב" בה נאשם סמואל בלבד.

על פי כתב האישום, הבטיחו הנאשמים לנפגעים כי כספם יושקע באפיקים סולידיים וכי השקעותיהם תישאנה רווחים נאים. הנאשמים העבירו לחלק מהנפגעים, ערבויות להבטחת הונם, ועל בסיס מצג השווא העבירו הנפגעים את כספם לנאשמים ולחשבונות "ביברוקר".

לאור מצג השווא ועל סמך האמון שנתנו הנפגעים בנאשמים, העבירו הנפגעים, ל"ביברוקר" ולנאשמים, בהזדמנויות רבות, בהעברות בנקאיות, צ'קים וכסף מזומן בסכום של 1.2 מיליון שקל. בפועל, הנאשמים גנבו את כספי המשקיעים ושילשלו את הכסף לכיסם הפרטי, לניהול שוטף של "ביברוקר" ולצדדים שלישיים.

על פי כתב האישום, סמואל, שאינו בעל רישיון ייעוץ על פי חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, היה הבעלים הבלעדי של חברת "ברוקרטוב בע"מ" והקים חמש קרנות גידור אשר באמצעותן יוכלו משקיעים, אותם גייס במרמה ותוך מצג שווא, להשקיע את כספם בשוק ההון.

הנפגעים העבירו לסמואל בהזדמנויות רבות, בהעברות בנקאיות, צ'קים וכסף מזומן בסכום של 5.3 מיליון שקל. סמואל, חרף הבטחתו, בכתב ובעל פה, בעצמו ובאמצעות אחרים, למשקיעים, כי יגביל את עצמו להפסד שלא יעלה על 20%, השקיע את הכספים באופציות מעו"ף שמהוות השקעות בסיכון גבוה והפסיד את כל כספי הנפגעים.

סמואל העביר לנפגעים, כדי להונות אותם, מידע טלפוני, דו"חות חודשיים רשמיים של "ברוקרטוב" ואימיילים, לפיהם ההשקעה שלהם נושאת תשואה רווחית כאשר בפועל כספם ירד לטמיון, לעיתים, אף ימים ספורים לאחר הפקדת הכסף בקרנות הגידור.

"יש צורך להעמיק את החקירה"

סמואל, בן 32 מתל אביב, מואשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע (ריבוי עבירות), רישום כוזב במסמכי תאגיד (ריבוי עבירות) ועבירת איומים.

שובל, בן 33 מגבעתיים, מואשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, וקשירת קשר לביצוע פשע.

כתב האישום הוגש על ידי עו"ד ניר ביטון מפרקליטות מחוז ת"א. עו"ד עמית בר מייצג את שובל ואילו עו"ד גיל עשת מייצג את סמואל.

שופט המעצרים התורן בבית משפט השלום בתל אביב, בני שגיא, כתב לפני שבועיים בהחלטתו להאריך את מעצרו של סמואל: "בוודאי שיש צורך להעמיק את החקירה ולבדוק אף את גירסתו של החשוד לפיו פעל כפי שפעל בתום לב ונקלע לסיטואציה במסגרתה ניסה לדאוג להחזר כספם של המשקיעים. פעולות החקירה המתבקשות או חלק מפעולות החקירה המתבקשות יכולות להיות מושפעות היה והחשוד ישוחרר, בשים לב לאמור לעיל, להיקף הכספי ולאינדיקציות הקיימות לשיטתיות במעשה יש מקום להמשך החקירה כאשר החשוד מצוי במעצר".

אתמול הוחלט לשחרר את סמואל ושובל למעצר בית כאשר תנאי השחרור כללו הפקדה של רבע מיליון שקל במזומן, ערב צד ג' בסך 200 אלף שקל והתחייבות עצמית בסך חצי מיליון שקל.

המשטרה ביקשה לעכב את ביצוע ההחלטה כדי להגיש ערר לבית המשפט המחוזי בתל אביב. במקביל עומד תובע מטעם הפרקליטות, עו"ד ניר ביטון, להגיש היום נגד סמואל כתב אישום ובו סכום המעילה המעודכן לשיטתם - 6 מיליון שקל. כן תבקש הפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. לא ברור עדיין אם הפרקליטות תייחס לסמואל גניבה של סכומים אלה או קבלתם במרמה.

עורך דינו של סמואל, עו"ד גיל עשת, מסר בתגובה כי מרשו "כופר בחשדות המיוחסים לו וטוען שלא נטל כספי משקיעים לכיסו ולא פעל בכוונה להטעות משקיעים. לטענתו, לא הוצגה לו בחקירה ממושכת שום ראיה לפיה נמצאו כספי משקיעים ברשותו.

"מרשי נחשב אשף פיננסים בתחום השקעות בסיכון גבוה. בצד הציפייה של משקיעים לרווחים קלים, קיים באופן טבעי סיכון גבוה להפסד ולא כל השקעה בלתי מוצלחת מהווה מרמה או הטעיית משקיעים. בית משפט השלום בתל אביב דחה בהחלטה אתמול את בקשת התביעה להמשך מעצר לצורך הגשת כתב אישום וקבע, כבר בשלב זה, כי אין עילת מעצר נגד מרשי והורה לשחררו בחלופת מעצר בית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully