וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטטוס-קוו משתנה: המוסדיים נכנסים לרציו

ליאור זנו

29.7.2010 / 11:14

בכיר בשוק: "מדובר בעיקר בשחקני נוסטרו מתוחכמים וגופים גדולים אחרים"



מניית מרכזת מחזורי מסחר גבוהים מאז תחילת יוני, עם פרסום תוצאות המבחנים שנערכו במבנה "לויתן" בו היא שותפה, המצביעים על סבירות גבוהה למציאת גז טבעי ונפט בכמויות גדולות במקום. לאחרונה מרכזת רציו עניין רב יותר, עם מחזורים עצומים במהלך ימי המסחר. ל-themarker נודע כי בשבועות האחרונים, ובעיקר בימים האחרונים, החלו גופים מוסדיים גדולים לרכוש מניות של השותפות.



רציו נחשבה עד כה ל"מניית חלום" כמו רוב שותפויות חיפושי הנפט והגז בבורסה (מלבד , ו, להן יש את "תמר" המוכח), והגופים המוסדיים הקפידו שלא להיכנס להשקעה המסוכנת. כעת, כך נראה, משתנה הסטטוס-קוו.



"מדובר בעיקר בשחקני נוסטרו מתוחכמים וגופים גדולים אחרים, לאו דווקא המוסדיים הקלאסיים", אמר הבוקר בכיר בשוק ההון. גורם אחר בשוק אמר כי "בימים האחרונים סובבות ספקולציות רבות בשוק אחר המניה, המתייחסות בין השאר גם לשיחת הוועידה שצפויה לערוך נובל אנרג'י הערב. גם גופים גדולים נכנסים למניה בעקבות ספקולציות אלו".



מתחילת יולי ריכזה רציו מחזור יומי ממוצע של 5.8 מיליון שקל. אתמול עמד המחזור היומי במניה על 106 מיליון שקל. רציו נסחרת לפי שווי שוק של 1.8 מיליארד שקל, עלתה בשבוע האחרון 6.8%, ובחודש האחרון 19%.







חברת נובל אנרג’י השותפה האמריקאית ברוב רישיונות חיפושי הגז הימיים ומעוררי העניין, צפויה לפרסם היום (ה') בשעה 17:00 שעון ישראל (09:00 שעון יוסטון) את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2010. לאחר פרסום הדו"חות, תערוך החברה שיחת ועידה, בה תשוחח, כפי שהיא עושה מדי רבעון, על הקידוחים והרישיונות בהם היא מעורבת, ובין השאר אודות "לויתן".



בשיחת הועידה האחרונה שערכה החברה, בתחילת יוני, הכריזה כי מפענוח הסקרים הסייסמים שנערכו במבנה "לויתן" שנמצא בשטח ההיתר "רציו ים" לשעבר, עולה כי קיימת סבירות של 50% למציאת 16 tcf גז טבעי. השותפות בלויתן הודיעו כי ייצאו לקידוח אקספלורציה ברבעון האחרון של השנה, שיקבע האם אכן קיים גז טבעי או נפט במבנה. בלויתן מחזיקות נובל (40%), רציו (15%), דלק קידוחים (22.5%) ואבנר (22.5%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully