וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן נוסף ליבוא מסין: ירידה של 30% בשטחי גידול תירס בישראל בשל יבוא זול

עמירם כהן

29.7.2010 / 12:26

"התירס מסין שגדל באמצעות שפע של חומרי הדברה כימיים - נמכר ברשתות שיווק בישראל בהוזלה של כמה שקלים"



יבוא נרחב של תירס זול מסין מאיים על גידול תירס למאכל בישראל, כך עולה מנתונים שנמסרו מהחברה לפיתוח הגליל. בשל התחרות עם התירס הסיני, שמחירו בישראל זול ממחירו של זה המקומי, וזאת על אף מכסי המגן המוטלים על יבוא תירס, הקטינו ב-2010 מגדלי התירס בישראל את שטחי המזרע ב-30% בהשוואה לשנים האחרונות.



לדברי זמיר כרמי, מרכז גידול ושיווק תירס בחבר לפיתוח הגליל, מגדלי התירס בישובי עמק החולה ובגליל העליון - שבהם התירס מהווה גידול מרכזי בענף גידולי שדה - התירס המקומי גדל לפי קריטריונים אירופאים המצמצמים כל הניתן את השימוש בחומרי הדברה ואילו המגדלים הסיניים "שופכים" חומרי הדברה בשפע, כך שהיבולים בסין גדולים יותר ומחיר התירס הסיני לצרכן בישראל בכמה שקלים מהתירס הישראלי.



"חברות השיווק הגדולות לירקות קפואים, בהן סנפרוסט (מקבוצת תנובה), פרי הגליל ומילוטל, ממשיכות לרכוש תירס מגידול מקומי, בעוד שחלק מרשתות השיווק מציעות לצרכנים באמצעות מותגי הבית שלהן, תירס זול מסין שהצרכן מתפתה לקנות בגין הפרשי המחיר", הוסיף כרמי.



לשאלה מדוע חייבים בישראל לייצר תירס למאכל? ענה כרמי כי "אף מדינה בעולם המערבי לא מחסלת את החקלאות שלה כדי לספק לצרכנים מוצרים זולים יותר בכמה אחוזים במסגרת כללי השוק החופשי. ויתור על החקלאות כבסיס אסטרטגי לאספקת מזון לציבור הוא מסוכן מבחינה כלכלית, לאומית ופוליטית ואין מדינה בעולם, שלא שומרת על מינימום יצור עצמי של מזון", אמר כרמי. "בנוסף, ייצור התירס בגליל מספק פרנסה למאות מגדלים ולאלפי עובדים במפעלים לעיבוד תוצרת חקלאית ולאריזת מזון בצפון הארץ שאין להם כל חלופה תעסוקתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully