וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזקיהו: "אני מצפה מהבנקים להלימות הון ראשונית גבוהה מ-7.5%"

אתי אפללו

29.7.2010 / 12:38

המפקח על הבנקים נפגש עם אנליסטים המסקרים את ענף הבנקאות אך לא סיפר מדוע החליט לסיים את תפקידו







יום לאחר ההודעה הדרמטית על פרישתו, נפגש המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, עם האנליסטים המסקרים את ענף הבנקאות. הפגישה התמקדה בעיקר בדרישות ההון מהבנקים ומהדרישות שלו לגבי ההפרשות של הבנקים לחובות מסופקים. בכנס לא נשאל ולא פירט חזקיהו על עזיבתו והנסיבות להחלטתו לסיים את תפקידו.



חזקיהו ציין כי למרות שהוא דורש מהבנקים הון מקורי של 7.5%, הוא מצפה מהם לעמוד בדרישות הון מקורי הגבוהות מכך על מנת שיהיה להם "כריות הון מספיק גבוהות לספוג זעזועים בשווקים". חזקיהו התייחס גם להוראה חדשה המשנה את דרך ההפרשה לחובות מסופקים, וציין כי ההוראה תיכנס לתוקף בתחילת 2011. לדבריו, בדו"חות הקרובים של הרבעון השני לא יידרשו הבנקים להציג נתונים על ההשפעה המספרית של ההוראה על הפרשותיהם לחובות מסופקים.



אתמול הודיע בנק ישראל כי חזקיהו יסיים את תפקידו כמפקח על הבנקים בסוף השנה הנוכחית. הנגיד צפוי להודיע בקרוב על הקמת ועדת איתור לבחירת המפקח הבא.



על פי החוק, כהונת המפקח לא קצובה בזמן, והיא נמשכת כל עוד הנגיד והמפקח מעוניינים בכך. עם זאת, כבר לפני מספר חודשים הביע חזקיהו בפני פישר את כוונתו לפרוש, ואתמול הוא הודיע כי יסיים את תפקידו בסוף השנה - וזאת על מנת להותיר בידי פישר די זמן למציאת מחליף.



גורמים המקורבים למפקח מסבירים את החלטתו בכך שלאחר ארבע שנים חזקיהו הגיע למסקנה כי הגיעה העת להמשיך לדרך חדשה. חזקיהו החזיק בתפקיד בתקופה סוערת שכללה את אחד המשברים הגדולים ביותר במערכת הפיננסית העולמית ובשוק ההון הישראלי. תקופה זו דרשה השקעת תשומת לב מצד חזקיהו לגורמים היכולים להשפיע על יציבות מערכת הבנקאות, ובהם - התמוטטות של קבוצת לווים גדולה או התמוטטות של מוסד בנקאי גדול בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully