וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטיהם של 100 מיליון משתמשי פייסבוק דלפו לרשת

סוכנויות הידיעות

29.7.2010 / 12:46

הרשימה עם פרטיהם של המשתמשים זמינה להורדה באתרי שיתוף קבצים - אלף איש כבר הורידו אותה בפיירט ביי



פירצת פרטיות חדשה מעוררת סערה ברשת החברתית הפופולרית בעולם. פרטיהם האישיים של 100 מיליון משתמשי פייסבוק דלפו לרשת, והם זמינים כעת להורדה כרשימה באמצעות תוכנת ההורדות ביטורנט. מדובר בפרטיהם של כחמישית ממשתמשי פייסבוק - אשר רשמה לאחרונה ציון דרך חשוב כשהגיעה ל-500 מיליון משתמשים.



חוקר פרטיות קנדי בשם רון בווס הוא שחשף את דליפת המידע, כאשר הצליח להוריד חלק מהמידע, בנפח של 2.8 ג'יגה בייט. בווס הצליח להשיג מידע אשר המשתמשים חסמו באמצעות הגדרות הפרטיות באתר, וזאת לאחר שהשתמש בקוד לסריקת פרופילי המשתמשים, כך דיווחה bbc. לפי הדיווח, יותר מאלף איש כבר הורידו את הרשימה באתר שיתוף הקבצים פיירט ביי.



פייסבוק אמרה בתגובה כי מדובר במידע שנמצא זמין בכל מקרה. "במקרה הזה, מידע שאנשים הסכימו לפרסם נאסף על ידי חוקר בודד, אך הוא זמין כבר בגוגל, בינג ומנועי חיפוש נוספים, כמו גם בפייסבוק. שום מידע פרטי לא זמין ולא נמצא בסכנה".



בתגובה לדליפת המידע, פרייווסי אינטרנשיונל - גוף לפיקוח על סוגיית הפרטיות באינטרנט - הבהיר כי פייסבוק הזהירה בעבר מפני מקרים כגון זה. "פייסבוק היתה צריכה לצפות את המתקפה הזו ולנקוט מראש באמצעים על מנת למנוע אותה", אמר סימון דוויאס מפרייווסי אינטרנשיונל. "לא מתקבל על הדעת שחברה עם מאות מהנדסים לא יכולה היתה לצפות מראש דליפה בסדר גודל כזה, ולכן ניתן בהחלט לטעון כי היתה כאן הזנחה מצד פייסבוק", אמר דוויאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully