וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי הממשלה הפילו את יוזמת לנדאו לתוספת תחנות לחברת החשמל

אבי בר-אלי

29.7.2010 / 16:41

לנדאו ביקש שהממשלה תסמיך אותו לאשר לחברת החשמל שתי תחנות כוח עד 2013 ותחנה פחמית באשקלון



הצעת המחליטים של שר התשתיות, עוזי לנדאו, לאישור הקמת תחנות כוח נוספות בידי חברת החשמל - לא תועלה ביום ראשון לאישור הממשלה. זאת, בעקבות התנגדות משרדי האוצר והגנת הסביבה למהלך.



כפי שנחשף הבוקר ב-themarker, ביקש שר התשתיות להסמיך אותו לקבוע תכנית חירום חדשה עבור חברת החשמל – ללא רשות החשמל – וללא התנייה בתכנית התייעלות או בשינוי מבני בחברת החשמל.



מדובר בהקמת שתי תחנות כוח בהספק כולל של 800 מגה-ואט אשר יוקמו בידי החברה בתוך שלוש שנים. עוד מבקשת ההצעה להורות על אישורה המיידי של הקמת תחנות-כוח פחמית נוספת באשקלון (פרויקט d) – מבלי לציין כלל את ההתחייבות שלפיה תחנה זו תהיה דו דלקית. זאת, למרות הצהרות לנדאו וחברת החשמל לפיה תחנת הכוח תפעל באמצעות גז טבעי - בגיבוי פחם.



לטענת משרד התשתיות, צפוי המשק לעמוד בפני מחסור בחשמל כבר בשנת 2013. זאת, כאשר תחנה d מתעכבת, ועתידה לפיכך לגרור מצוקת חשמל גם לשנים הבאות. במשרד התשתיות לא כללו בתחשיבים יצרני חשמל פרטי - וציינו עוד כי לא ברורה מידת הצלחתו של קמפיין ההתייעלות האנרגטית. במשרד התשתיות טוענים כי גם אם יתברר שצריכת החשמל לא הגיעה לתרחישי הקיצון המשוערים – תהיה הקמת התחנות בגדר של "הקמת השקעה". זאת, כאשר עלות ההקדמה תהיה נמוכה מעלות אי אספקת חשמל למשק, לפי תחשיב שערך עבור המשרד ד"ר אשר בלס, ועמד על 100 שקל לכל קווט"ש לא מסופק.



הצעת המחליטים הופצה שלשום למשרדי הממשלה השונים, אשר נדרשו למסור את תגובתם בתוך שעות ספורות. לפי הערכות, גררה ההצעה התנגדות עזה מצד ארגוני הסביבה ויזמות החשמל הפרטי. משמעות הצעת החוק הינה למעשה הרס שוק החשמל הפרטי, שכן רשת החשמל לא תזדקק למקורות ייצור חשמל חיצוניים נוספים.



זאת, בייחוד לאחר שלפני שנתיים בלבד אישרה הממשלה הקודמת לחברת החשמל תכנית חירום ראשונה בהיקף 1,750 מגה-ואט. השלמת תכנית זו מתעכבת משום שהחברה מסרבת לממן את הקמתה ממקורות עצמיים, ועד כה השלימה חברת החשמל הקמת 500 מגה-ואט בלבד במסגרתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully