וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי: קיימים ליקויים במבנה הבימה אך העבודות לא ייעצרו

רנית נחום-הלוי

29.7.2010 / 17:05

השופטת דחתה בקשה לצו ביניים לעצירת העבודות במבנה התיאטרון; אכלוס המבנה: בעוד כמה חודשים



שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב רות רונן דחתה היום בקשה לצו ביניים שהגישה חברת אופיצ'י המבצעת את העבודות במבנה תיאטרון הבימה בתל אביב וקבעה כי העבודות לא ייעצרו. עם זאת ציינה השופטת כי יש להמשיך בבדיקות המבנה ולבצע בדיקות נוספות לבחינת יציבותו בטרם אכלוסו.



"אין מחלוקת כי דו"ח ויינבך הצביע על מספר כשלים שלפחות ביחס לחלקם מסכימים גם המשיבים (העירייה וחברת, הוועדה המחוזית, חברת הבימה ודניה סיבוס) כי מדובר בכשלים שהיה מקום לתקנם". בהמשך כותבת השופטת, "בטרם אכלוס המבנה, יש מקום לתת חוות דעת של מומחה שיקבע באופן ברור שהמבנה בטיחותי, יציב ועמיד בפני רעידות אדמה".



החלטת השופטת רונן סומכת על ועדת הבדיקה שמינתה העירייה לבחינת ממצאי הליקויים במבנה בבימה כפי שאלו התגלו בדו"ח שהעביר מהנדס הקונסטרוקציה, יששכר ויינבך. מהחלטת בית המשפט עולה גם כי הוועדה שמינתה העירייה סברה כי נמצאו ליקויים, ויש לבצע מקצה שיפורים ביחס ל-20 ליקויים שנקבעו על ידי ויינבך. כמו כן קבעה הוועדה כי יש לבצע עבודות מקיפות במבנה.



את העתירה לצו ביניים העבירה חברת אופיצ'י שביצעה את פרויקט שיפוץ מבנה הבימה על ידי בא כוחה עו"ד יוסי בנקל. עוד קודם לעתירה שכרה אופיצ'י מהנדס קונסטרוקציה נוסף (סטריקובסקי), מלבד ויינבך ומחוות דעת שהגיש עולה תמונה דומה: המבנה מסוכן ויש להפסיק את העבודות לאלתר. עוד נקבע בחוות הדעת, כי יש לבצע מיד תימוך ליציבות השלד כי יש חשש לקריסתו. חברת אופיצ'י טענה עוד באמצעות בא כוחה עו"ד בנקל כי ההחלטה להסתמך בממצאי ועדת הבדיקה שמינתה העירייה לוקה בחסר ואין להסיק ממנה מסקנות ביחס ליציבות המבנה.



העירייה, הוועדה המחוזית חברת הבימה וחברת דניה סיבוס שנדרשו להשיב לטענות דחו אותן וסברו מנגד כי המבנה לא מסוכן ולכן אין סיבה להפסקת העבודות. לטענת העירייה, ועדת הבדיקה אכן סברה כי יש לבצע לתיקונים, אך לא מדובר בליקויים שיש בהם כדי לפגוע ביציבות המבנה. "מהנדס העיר החליט שהעבודות יימשכו, תוך ביצוע תיקונים ובדיקות נקודתיים עליהם המליצה ועדת הבדיקה. המלצות הוועדה יבוצעו במלואן ועד להשלמת התיקונים והבדיקות הבניין לא יאוכלס", ציינו בתגובה שהעבירו לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully